"הסגר יימשך בין 3 שבועות לחודש"

הממשלה אישרה סגר לשבועיים, אך ראשי מערכת הבריאות מבהירים: "שבועיים הם זמן קצר מדי, מדובר על לפחות בין 3 ל-4 שבועות. אם יחזירו את כלל מערכת החינוך לפעילות, הוא יארך יותר"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 27/12/20 08:44 יב בטבת התשפא

"הסגר יימשך בין 3 שבועות לחודש"
סגר, צילום: דוברות המשטרה

כמה זמן ייארך הסגר, שייכנס לתוקפו היום? שרי הממשלה אישרו בשבוע שעבר סגר בן שבועיים, שיוארך במידת הצורך. משרד הבריאות דרש במקור סגר מחמיר יותר, לתקופה ארוכה יותר והגבלות מחמירות יותר, אך בממשלה רוככו ההגבלות, וחלק ממערכת החינוך תישאר פתוחה.

היום: ישראל נכנסת לסגר השלישי

אך בכירי משרד הבריאות הבהירו הבוקר כי סגר של שבועיים הוא קצר מדי, וכי הסגר יארך לפחות שלושה שבועות, וייתכן שגם ארבעה. ממונה המאבק בקורונה, פרופ' נחמן אש, העריך הבוקר (א') ברדיו 103FM כי הסגר יארך בן שלושה לארבעה שבועות.

לדבריו, "למדנו שהרבה דברים יכולים לקרות, אבל אני מעריך ששבועיים זה זמן קצר בשביל לראות את האפקט הזה. יש לנו תחזיות ואנחנו יכולים לחזות בהתאם למקדם ההדבקה כמה חולים יהיו במשך הזמן. אנחנו עושים את התחזית הזו על מצב מקדם ההדבקה עכשיו, והמצב שיהיה עם תחילת הסגר. זאת אומרת, שהסגר מוריד את מקדם ההדבקה ואפשר לחזות בצורה מדויקת כמה מאומתים יהיו בכל יום".

ח"כ רם שפע (כחול לבן), יו"ר ועדת החינוך, הודיע כי לא יאפשר את סגירת מערכת החינוך, ויעמוד על כך שגם כיתות ה' עד י' ימשיכו ללמוד כרגיל. שפע כתב אמש בטוויטר כי "לא אתן לשיקולי הקמפיין של נתניהו לפגוע בילדי ישראל. ילדי כיתות ה׳-י׳ מופקרים ואסור שיהיו בני ערובה של החלטות שרירותיות והרסניות. מחר בוועדת החינוך אעצור את המחדל ואדאג שיחזרו ללימודים בהקדם".

ח"כ רם שפע

ח"כ רם שפעצילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

בתגובה הזהירה ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, ד"ר שרון אלרעי-פרייס, בראיון בגלי צה"ל כי אם מערכת החינוך תישאר פתוחה במלואה, הסגר ייקח יותר זמן: "מניחה שהסגר ייקח בין שלושה לארבעה שבועות. אם יחזירו את כלל מערכת החינוך לפעילות, הוא יארך יותר". לדבריה, "כולם יסתובבו בבית הספר ובעבודה, ואז למעשה זה לא יהיה סגר. או שהולכים על הגבלות קלות וממושכות יותר, או שהולכים להגבלות משמעותיות יותר שיארכו פחות זמן".

גם פרופ' אש התייחס לאפשרות שמערכת החינוך תישאר פתוחה ואמר כי "הדילמה פה היא שכמה שאתה פותח יותר הסגר הופך להיות פחות אפקטיבי. החלטנו שהלימודים מהגיל הרך עד כיתה ד', והלימודים של תלמידי כיתות י"א וי"ב לפני הבגרויות הם מקומות ואזורים שחשוב לנו שימשיכו למרות הפגיעה באיכות הסגר. ההמלצה שלנו במקור הייתה לא לפתוח את מערכת החינוך כי רצינו שיהיה סגר קצר, ושנוכל לחזור כמה שיותר מהר לחיים סבירים ולפתוח את המשק בחזרה".