נתניהו וגנץ הודיעו: הסדרת ההתיישבות הצעירה תעלה לממשלה

ראש הממשלה ושר הביטחון סיכמו כי הסדרת ההתיישבות הצעירה ביהודה ושומרון תעלה לאישור הממשלה, יחד עם הסדרת ההתיישבות הבדואית. מוקדם יותר קראו בהתיישבות לנתניהו ולשרים לא לאשר את הסדרת ההתיישבות הבדואית

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/12/20 15:02 ח בטבת התשפא

נתניהו וגנץ הודיעו: הסדרת ההתיישבות הצעירה תעלה לממשלה
עשהאל, הר חברון, צילום: אלעד הומינר

ראש הממשלה נתניהו, בתיאום עם שר הביטחון גנץ החליטו שנושא הסדרת ההתיישבות הצעירה ואישור ההתיישבות לבדואים יועלו היום (ד') יחד בישיבת הממשלה הקרובה. 

כזכור, בישיבת הממשלה שהתקיימה אמש (ג'), הצליחו השרים להוריד את נושא היישובים הבדואיים מסדר היום ולא התקיים דיון בנושא. היום עתיד להתרחש ניסיון נוסף, בו תעלה הצעת ההחלטה מבלי שנושא הסדרת ההתיישבות הצעירה תקודם. 

ברקע הסיכום, עדכן יו"ר כחול לבן בני גנץ את שרי המפלגה ואמר: "אני מבין שיש כאן קומבינה מאחורי הגב שלי בין ביבי לבין רעמ, ולכן החלטתי להוריד מסדר היום את הסדרת היישובים הבדואים, לגמור את עבודת המטה שקשורה במרכיבי ההסדרה, ולהביא את שתי ההחלטות יחד. לא מתכוון לאשר מאחזים בלתי חוקיים וכל מיני השתלטויות".

"צעד ראשון בכיוון הנכון - אך לא מספק"

ראש מועצה מקומית אפרת עודד רביבי הגיב לקידום ההסדרה ואמר: "ראש הממשלה מוכיח מחיובות להתיישבות, כעת האחריות מוטלת על כתפי השרים שידם תכריע כן להסדרת ההתיישבות הצעירה" עוד הוסיף רביבי כי הוא מודה לנתניהו גנץ ושאר שרי הממשלה שנענו לבקשתו ולבקשת גורמים נוספים בהתיישבות לקדם את הנושא.

פורום ההתיישבות הצעירה הגיבו להודעת נתניהו וגנץ על התיאום ביניהם: "צעד ראשון בכיוון הנכון אך לא מספק. אנו דורשים מראש הממשלה והשרים לא להסתפק בדיון בממשלה אלא להצביע ולאשר את הצעת המחליטים להסדרת היישובים הצעירים ביו״ש אשר גובשה וסוכמה בין השרים הנגבי וביטון ומקובלת על המינהל האזרחי והייעוץ המשפטי".