נשבר שיא התחלואה מאוקטובר: 3,594 מאומתים חדשים

ברקע מבצע החיסונים שנמצא בשיאו, התחלואה ממשיכה לעלות ושוברת שיאים של יותר מחודשיים עם אחוז בדיקות חיוביות גבוה - 4.2. רופא בכיר המייעץ לקבינט הקורונה מתוסכל: "ההמלצות שלנו לא התקבלו - אין פלא שזו התוצאה"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 22/12/20 09:09 ז בטבת התשפא

נשבר שיא התחלואה מאוקטובר: 3,594 מאומתים חדשים
מתחסנים - והתחלואה ממשיכה לעלות, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

משרד הבריאות מפרסם הבוקר (ג') את נתוני התחלואה שמבשרים על שיא שלילי חדש מאז חודש אוקטובר: 3,594 מאומתים חדשים, מתוך 86,857 בדיקות שנערכו אתמול - אחוז הבדיקות החיוביות עומד על 4.2. בבתי החולים מאושפזים 472 חולים שמצבם מוגדר קשה, מתוכם 119 מונשמים. עד כה נפטרו מהמגפה 3,111 אנשים.

פרופ' נדב דוידוביץ' המייעץ לקבינט הקורונה, אמר לרדיו 'קול חי': "רואים גידול מתמשך במאומתים - ואני מתוסכל. המלצנו לקבינט לחייב בדיקת קורונה בנתב"ג, וההמלצה לא התקבלה. אני גם לא מבין מדוע לא אכפו בידודים לשבים מחו"ל. לא פלא שזו התוצאה".

בתוך כך הודיעו משרד ראש הממשלה ומשרד הבריאות כי הוחלט לאשר את ההצעה לפיה, החל ממחר (ד') בשעה 22:00, כל הישראלים השבים מחו"ל, מכל המדינות, יחויבו בבידוד במלוניות ל-10 ימים, עם 2 בדיקות, או 14 יום ללא בדיקות. ההחלטה תקפה ל-10 ימים, עם אופציה להארכה. ועדת חוקה תדון על פרטי ההצעה במהלך היום. 

עד לכניסת ההצעה לתוקף, ולאחר חתימה של מנכ"ל משרד הבריאות, נכנסה לתוקף באופן מיידי חובת הבידוד הביתי של כל מי שמגיע מחו"ל.