לוחם גולני הודח מתפקידו - "על אף הסיטואציה המורכבת"

בתום התחקיר הראשוני, מפקד סיירת גולני החליט להדיח את לוחם הגדס"ר שלא הגיב לזריקת בקבוק התבערה. יחד עם זאת, הוחלט לבחון את חזרתו לתפקידי לחימה בעוד מספר חודשים, לאור מורכבות המקרה

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 21/12/20 14:20 ו בטבת התשפא

לוחם גולני הודח מתפקידו - "על אף הסיטואציה המורכבת"
ארכיון, צילום: דובר צה"ל

פחות מ-48 אחרי תקרית זריקת בקבוק התבערה על לוחם גדס"ר גולני, מפרסם דובר צה"ל את התחקיר הראשוני לאירוע, שקובע כי "על אף הסיטואציה המורכבת", על החייל היה לירות לעבר המחבל, ולכן הוא הודח על ידי מפקד סיירת גולני מתפקידו כלוחם. 

התחקיר העלה כי בשבת האחרונה, בשעות אחר הצהריים, אבטח החייל את עמדת הכניסה האחורית ליישוב קדומים, וזיהה אדם יוצא מרכבו ומתקדם לעבר תחנת האוטובוס תוך שהוא בוחן את עמדת השמירה.

לאור ההתנהלות החשודה, החליט הלוחם לרדת מהעמדה המוגבהת ולקרוא לחשוד להגיע לבידוק. בתגובה לקריאות הלוחם, החשוד יצא מרכבו והתקרב במהירות אל עבר הלוחם בצעקות.

הלוחם פתח בנוהל מעצר חשוד שכלל קריאות לעצירה ודריכת הנשק. הלוחם זיהה התנהלות חשודה אך לא זיהה אמצעי כדוגמת סכין או כלי נשק. תוך מספר רגעים זרק החשוד בקבוק תבערה לעבר הלוחם, ברח לכיוון רכבו ופתח במנוסה מהמקום, כשהלוחם לא מגיב באש. 

התחקיר מציים כי "על אף הסיטואציה המורכבת, מצופה היה כי הלוחם ישלים נוהל מעצר חשוד ויגיב עד לכדי נטרול המחבל כפי שקובעות הוראות הפתיחה באש". בעקבות זאת, החליט מפקד סיירת גולני להדיח את החייל מתפקידו כלוחם. אך יחד עם זאת, ולנוכח מורכבות המקרה, תיבחן בעוד מספר חודשים חזרתו ללחימה.