"לא נפסיק לרוץ": היוזמה לזכרה של אסתר

אסתר הורגן נרצחה אמש בזמן שיצאה לריצה ביער הסמוך לביתה. מיזם חדש של נשים קורא לציבור לרוץ הערב לזכרה של אסתר ואף לקיום מרוץ נשים ביהודה ושומרון: "להשיג את המחבל, להסיג את הפחד - נרוץ!"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 21/12/20 12:13 ו בטבת התשפא

"לא נפסיק לרוץ": היוזמה לזכרה של אסתר
רצים לזכרה, צילום: shutterstock

אחרי הרצח המזעזע של אסתר הורגן ז"ל, שיצאה לרוץ אתמול (א') בצהריים ביער שליד ביתה ביישוב טל מנשה, שם הותקפה באכזריות ונרצחה. כעת, נשים רבות קוראות לקיום מירוץ נשים ברחבי יהודה ושומרון ולריצה בשעה אחידה לאות מחאה, ובקריאה לרוץ לזכרה של אסתר

אחת הנשים שקראו לציבור לרוץ היא העיתונאית אמילי עמרוסי-הולנדר, שכתבה בחשבון הפייסבוק שלה כי "מי שרצה או עושה הליכות מכירה את ההד שעולה מהאספלט, הרחש שיוצרות הנעליים, והפחד. פחדנו ליפול אז בחרנו מסלולים נוחים. פחדנו להיאנס אז יצאנו לרוץ בזוגות. פחדנו להידרס אז לבשנו משהו בהיר. כשמפחדים להירצח - מה עושים?" 

"הערב ב-20:00 גם אני אצא לרוץ לזכרה של אסתר", אמרה עמרוסי והוסיפה כי "הלוואי שיכולתי לרוץ את כל כדור הארץ. להשיג את המחבל. להסיג את הפחד. נרוץ". אל קריאה זו נענו נשים רבות שכבר הודיעו כי יצטרפו לריצה הערב לזכרה של אסתר ז"ל.

אשת התקשורת איילת שליסל הוסיפה ואמרה כי "כתושבת השומרון, ומי שאוהבת לרוץ, המחשבה על אסתר הי"ד לא הרגיעה אותי. העליתי ציוץ ופוסט הקורא לנשים להצטרף למרוץ בשומרון. קיבלתי מאות תגובות של נשים שרוצות לקחת חלק בדבר הזה כולל חברת הכנסת לשעבר שולי מועלם ועוד אישים ידועים. נפתחו 2 קבוצות ווטסאפ בנושא שכבר מתמלאות, ופניתי גם למועצה אזורית שומרון כדי לעשות את זה בשיתוף פעולה. כתושבים, המעט שאנחנו יכולים לעשות, זה לרוץ בשומרון כמו שאסתר עשתה ולומר בקול ברור- אנחנו נמשיך לרוץ ובכל מקום".

גם יו"ר תנועת אמונה ליאורה מינקה הצטרפה ליוזמה: "אני לא יכולה לשבת הערב בבית לאחר הרצח המזעזע של אסתר הורגן הי"ד, אם לשישה, שבסך הכל יצאה לרוץ ליד ביתה. גם אני וגם נשות אמונה ברחבי הארץ יוצאות הערב להליכה ולריצה בחולצות או צעיפים ירוקים, כדי להשתתף באבל המשפחה  וכדי למחות על הרצח המזעזע. אי אפשר להיות אדישים על רצח בידי מחבל נתעב".