"להודיע לשכן שאשתו לא תשוב הביתה לעולם" | רב היישוב ספד לשכנתו שנרצחה

"זעקות השבר, הכאב הבלתי נתפס שלהם, אבל גם שלנו, של כל החברים, השכנים, קרובים יותר או פחות, ההלם, והכעס. אי אפשר לתאר. רק לדמוע" | רב היישוב טל מנשה, הרב ראובן עוזיאל, סיפר על הרגעים הקשים עם משפחתה של אסתר הורגן הי"ד

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/12/20 10:15 ו בטבת התשפא

"להודיע לשכן שאשתו לא תשוב הביתה לעולם" | רב היישוב ספד לשכנתו שנרצחה
זירת הרצח ביער ריחן, הלילה, צילום: מאיר וקנין, פלאש 90

הזעזוע על הירצחה של אסתר הורגן הי"ד, תושבת טל מנשה, אם לשישה, שנרצחה הלילה באכזריות בידי מחבלים, לא פוסק. רב היישוב טל מנשה, הרב ראובן עוזיאל, סיפר בחשבון הפייסבוק שלו על הרגעים הקשים בהם הודיע למשפחה, אליה הוא מתגורר בשכנות, כי אמם נמצאה מתה, ועל השבר הגדול שלאחר מכן.

"בשעה 2.00 בלילה", סיפר הרב עוזיאל, "בָפעם הראשונה בחיי (ואני מקווה, האחרונה), היה לי את הכבוד המפוקפק להיכנס לביתו של שכן, חבר טוב שכבר עשרים שנה חולק עמנו את החיים ביישובנו, ויחד עם ראש המועצה והצוות שלו, להודיע לו את הגרוע מכל:
אשתו - אם ששת ילדיו, שהיו כולם שם מכונסים בסלון וממתינים בדריכות לעדכונים מחוליות החיפוש שכבר שעות ניסו לאתר אותה - לא תשוב הביתה לעולם. שהיא נרצחה באכזריות באחד משבילי היער שעל יד יישובנו.

אסתר נרצחה ביער: "חיים שנגזלו ביד חיות אדם"

"זעקות השבר, הכאב הבלתי נתפס שלהם, אבל גם שלנו, של כל החברים, השכנים, קרובים יותר או פחות, ההלם, והכעס. אי אפשר לתאר. רק לדמוע.

"אנחנו יושבים מחובקים, מנסים לעכל, ופתאום אחד הילדים פורץ בבכי וכולם נקרעים שוב. צריכים להיות חזקים - אומרים. אבל מי מצליח? מי יכול? וכולם מסתובבים כמו חיות פצועות שאיבדו את הצפון ואינם מוצאים מנוח. ממלמלים כמה מילים ריקים מתוכן ובוכים. ממתינים למשהו שאף אחד אינו יודע מהו.

"וצריך להתחיל לארגן את הכל לקראת ההלוויה, למרות שעדיין לא ברור מתי היא תהיה. לגשת לבית הקברות לסמן מקום קבר שיתחילו לחפור עוד מעט.

"וזו שכנה, חברה, שהזמינה אותנו ליל שבת האחרונה. ישבנו ואכלנו. צחקנו ולמדנו. ועכשיו מכינים את קברה.

"אלי! אלי! תן בנו כוח לאהוב, ותן להם - לכל בני המשפחה - את כוח לשאת את האבל הכבד. 

"שנוסיף אהבה. נחמה. ונראה רק את הטוב, והמחר הזורח.

"ומן השמים ינוחמו".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן