צפו: מחבל זורק בקבוק תבערה לעבר חייל ובורח ללא פגע

בעת שמירה באזור קדומים, מחבל ניגש אל חייל וזורק לעברו בקבוק תבערה, לאחר ההשלכה בורח המחבל חזרה לרכבו ללא תגובה מצד החייל. סמוטריץ': "הלוחם הזה לא אשם. מי שאשם זו מערכת המשפט במדינת ישראל שמתנהגת כמו בסדום"

עדיאל שביט עדיאל שביט, חדשות כיפה 19/12/20 22:30 ד בטבת התשפא

צפו: מחבל זורק בקבוק תבערה לעבר חייל ובורח ללא פגע
המחבל (מימין למטה) בעת שהשליך בקת"ב על החייל, צילום: צילום מסך

הערב (ש') סמוך ליישוב קדומים, נצפה מחבל מחבל משליך בקבוק תבערה לעבר חייל וחוזר לרכבו ללא תגובה מצד החייל. בתיעוד שנראה במצלמות האבטחה אדם פלשתיני עצר את רבו לצד הכביש נגש לחייל והשליך לעברו לפי הנראה בקבוק תבערה. המחבל נמלט חזרה לרכבו כשהוא מסתכל לאחריו ומצפה לתגובה מצדו של החייל, אולם זו לא הגיע והמחבל נמלט בשלום. לאורך כל הסרטון נראה כי החייל נמצא ברתיעה, נראה כי לא נפגע באופן משמעותי מהבקבוק תבערה.

ח"כ בצלאל סמוטריץ' שיתף את הסרטון והוסיף כיתוב מאשים למערכת הכוללת: "הסיפור הזה פשוט מטורף. לוחם בגדס"ר גולני חושש לירות במחבל שמצית וזורק עליו בקת"ב מטווח אפס (מתחת לבית שלי בקדומים). אבל הלוחם הזה לא אשם. מי שאשם זו מערכת המשפט במדינת ישראל שמתנהגת כמו בסדום. מי שמעמיד לדין את אריה שיף באשמת רצח שלא יתפלא כשלוחמים מפחדים לירות במחבלים". 

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "מוקדם יותר היום נזרק בקבוק תבערה לעבר לוחם צה״ל סמוך לעמדה צבאית בקרבת היישוב קדומים שבמרחב החטיבה המרחבית שומרון. כוח צה״ל פתח במרדף אחר החשוד, באירוע אין נפגעים ולא נגרם נזק". גורמים מדווחים כי בצה"ל לא רואים את בתגובת החייל בעין יפה, ואותו חייל ככל הנראה יתוחקר לגבי אי התגובה שנקט.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן