חצי שנה למחאת בלפור: "להוציא את ביבי מבלפור"

תנועות המחאה יציינו הערב חצי שנה למחאת בלפור בהפגנה מיוחדת מול בית ראש הממשלה. במשטרה נערכו לקיומן של המחאות הצפויות, הכוחות פרוסים באזור כיכר פריז, רחוב עזה, בן מימון והרחובות הסמוכים על מנת לאפשר את חופש המחאה לכלל האזרחים

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/12/20 18:05 ד בטבת התשפא

חצי שנה למחאת בלפור: "להוציא את ביבי מבלפור"
ההפגנה מול מעון ראש הממשלה. ארכיון, צילום: תנועת קומי ישראל

תנועות המחאה יציינו הערב (ש') חצי שנה למחאת בלפור בהפגנה מיוחדת מול בית ראש הממשלה. להפגנה תקדם צעדה שתצא מגשר המיתרים בשעה 18:30. בצעדה מתוכנן מיצג מחאה של הצוללות בהובלת תנועת 'חקירה עכשיו' הדורשת הקמת וח"ק ממלכתית בנושא רכש הצוללות וכלי השיט.

בשעה חמש וחצי יחל ערב מחאה בגשרים ובצמתים ברחבי הארץ, כאשר בשעה 20:00 תתקיים גם משמרת מחאה מול האירוע בו יתחסן בנימין נתניהו הערב.  מארגון הדגלים השחורים נמסר: "ישנה הזדמנות אדירה להוציא את נתניהו מבלפור, בבחירות או באי אמון קונסטרוקטיבי. גנץ צריך להפנים שיש לו מחויבות בסיסית למדינה ולאזרחיה- לא לנתניהו. לגנץ אין לגיטימציה לנהל מו"מ על השארות נתניהו בשלטון. בחצי השנה האחרונה ישראל עברה שני סגרים ואנו בדרך לשלישי רק בגלל שבזמן הזה נתניהו עסוק במשפט, בהטבות מס לעצמו ובפוליטיקה קטנה- זה לא הולך להשתנות. גנץ צריך לבחור: טובת המדינה או טובתו האישית."

במקביל משטרת ישראל ערוכה לקיומן של המחאות הצפויות להתקיים הערב, סמוך למתחם בית רה"מ. כוחות המשטרה פרוסים באזור כיכר פריז, רחוב עזה, בן מימון והרחובות הסמוכים על מנת לאפשר את חופש המחאה לכלל האזרחים, לשמור על בטחון הציבור, הסדר הציבורי ובריאות הציבור.

בהודעת המשטרה נמסר כי "המשטרה חסמה לתנועה את הרחובות בן מימון, עזה, כיכר פריז, אגרון, קינג ג'ורג' וקרן היסוד. כמו כן צפויים להיחסם רחובות סמוכים נוספים המובילים לרחובות אלו". עוד מסרו כי "המשטרה שבה ומדגישה, כי היא פועלת לאפשר קיומן של מחאות לכלל המפגינים, אך יחד עם זאת לא תאפשר כל הפרה של הסדר הציבורי, ותפעל בנחישות נגד כל ניסיון להפר את הסדר הציבורי או לפגוע בקיומן התקין".