לקראת תחילת החיסונים: אחוז הבדיקות החיוביות זינק ל-4.1%

בזמן שמבצע החיסונים עומד לצאת לדרך, נתוני התחלואה מגיעים לשיאים שלילים מאז הסגר השני. משרד הבריאות הודיע כי החל ממחר כל המדינות יחשבו אדומות ומי שישוב מהן יצטרך להיכנס לבידוד של 14 ימים, אלא אם יקבל שתי בדיקות שליליוץ בטווח של 10 ימים

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/12/20 17:50 ד בטבת התשפא

לקראת תחילת החיסונים: אחוז הבדיקות החיוביות זינק ל-4.1%
שדירות ממילא בירושלים, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

ביום שני הקרוב יחל מבצע החיסונים ברחבי הארץ, וכבר הערב (ש') ראש הממשלה ושר הבריאות יתחסנו לעיני המצלמות. אלא שבזמן שמבצע החיסונים קרב נתוני התחלואה הגיעו לשיא שלילי מאז החל הסגר השני.  על פי משרד הבריאות  אחוז הבדיקות החיוביות לנגיף הגיעו ל-4.1%, מדובר ב-2,814 בני אדם שאובחנו כחיוביים מתוך 40,404 בדיקות שנערכו. מספר הנדבקים הכללי בישראל עומד על 370,152 בני אדם. 

קבינט הקורונה צפוי להטיל הגבלות בקרוב, עקב העלייה בתחלואה בשבועות האחרונים. כמו כן משרד הבריאות הודיע הערב החל ממחר (א') כל המדינות יחשבו אדומות ומי שישוב מהן יצטרך להכנס לבידוד של 14 ימים. או לחילופין לבצע בדיקה ראשונה בשובו ובדיקה שניה כעבור 9 ימים מרגע הנחיתה ואם שתי הבדיקות יהיו שליליות יוכל לצאת מבידוד כעבור 10 ימים, בהפרש מינימלי של 24 שעות, בין 2 הבדיקות. ביחס למדינות שהיו ירוקות עד היום, מי שיחזור מהן עד 26.12 פטור מבידוד.

בקופות החולים הודיעו על קשיים לקלוט את כל מזמיני התורים להתחסן, בקופת החולים כללית התקבלו בשלב הראשון כ-35 אלף חיסוני קורונה, כ-20 אלף תורים כבר הוזמנו. בקופת החולים מכבי דיווחו כי נוצר עיכוב וחוסר מענה במוקד. בקופת החולים מאוחדת נותרו מקומות ספורים לקבלת חיסון. וקופת החולים לאומית נפתחו בינתיים תורים רק לצוותים הרפואיים, ליתר האוכלוסייה ייפתחו התורים מחר. 

https://www.youtube.com/watch?v=uTeuWf93A60&feature=emb_title