קופות החולים החלו לזמן תורים עבור קבלת החיסון נגד הקורונה

קופות החולים ערוכות להתחיל לחסן מבוטחים בני 60 ומעלה כבר מיום שני הקרוב. בקופת החולים מכבי ניתן להזמין תורים כבר מהיום לכלל האוכלוסיות הנמצאות בסיכון. ביום ראשון יחלו להתחסן צוותים רפואיים ברחבי הארץ

עדיאל שביט עדיאל שביט, חדשות כיפה 17/12/20 18:02 ב בטבת התשפא

קופות החולים החלו לזמן תורים עבור קבלת החיסון נגד הקורונה
החלו לקבוע טורים לחיסונים, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

התחלה של הסוף: ביום ראשון הקרוב החיסונים יחלו עם העברתם לעשרה בתי חולים ולמרכזי חיסון של קופות חולים. הראשונים להתחסן יהיו עובדי הצוותים רפואיי, בהם גם פורייקטור הקורונה הקודם, פרופ' רוני גמזו. קופות, מכבי ומאוחדת, יחלו לחסן מיום שני מבוטחים, קשישים מעל לגיל 60 ומבוטחים הסובלים ממחלות רקע, את הזימון לטורים במכבי ניתן להשיג כבר מהיום (ה').

מתי יחל מבצע החיסונים ומי הראשון להתחסן | כל הפרטים

על כל מטופל לקבוע שני תורים אחד עבור כל מנת חיסון שיקבל, בטווח של 21 ימים בין החיסונים. אדם שישלים את שתי מנות החיסון ייחשב למחוסן מפני הנגיף. מבצע החיסונים יהיה מדואג והתזמון ינסה למקסם בטיחות, בריאות ויעילות. הקדימות הפנימית בתוך הקבוצות עשויה להשתנות על פי שיקול הדעת של הצוותים המחסנים. לאחר השלמת חיסון כלל האוכלוסייה המבוגרת וזו שבסיכון, יוכלו יתר הציבור הישראלי להתחסן גם כן.

https://www.youtube.com/watch?time_continue=1&v=uTeuWf93A60&feature=emb_title

שר הבריאות יולי אדלשטיין הצהיר השבוע כי החיסון בטוח לשימוש: "זוהי המשימה הכי חשובה של מדינת ישראל לשנת 2021 אנחנו עבדנו ימים כלילות כדי להיות המדינה השלישית בעולם שמתחסנת . לא יצאנו לדרך עד שלא היינו בטוחים מאה האחוז בבריאות הציבור זה התפקיד שלי ושלנו. אל תקשיבו לפייק ניוז תקראו את החומר תשמעו את מנהלי בתי החולים והרופאים".