ישראל בדרך ל"ריסון מהודק": יותר מ-2,500 חולים חדשים ביממה אחת

במטה לביטחון לאומי מזהירים שנתוני התחלואה מתקרבים ליעד שהוצב להטלת "ריסון מהודק". בינתיים, הממשלה ביטלה שוב את ישיבתה שתוכננה למחר בפעם השלישית ומחלוקות קיימות גם בתוך קבינט הקורונה, שאמור להתכנס בשבוע הבא

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 16/12/20 22:28 א בטבת התשפא

ישראל בדרך ל"ריסון מהודק": יותר מ-2,500 חולים חדשים ביממה אחת
שדירות ממילא בירושלים, היום, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

מנתוני משרד הבריאות שפורסמו הערב (ד') עולה כי ביממה האחרונה 2,888 בני אדם נמצאו חיוביים לנגיף הקורונה, ומספר החולים הפעילים בישראל ממשיך לטפס ועומד על 20,255. מספר המונשמים בעלייה חדה והגיע הערב ל-152, 393 חולים מאושפזים במצב קשה. 

על רקע העלייה החדה בנתונים, במרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה, התריעו היום כי מספר המאומתים היומי צפוי לעלות עד לסוף החודש ל-2,500 בממוצע ומזכירים כי אתמול נרשמו אך למעלה מ-3,000 מאומתים ביממה אחת. באמ"ן הדגישו כי "לצד אישור החירום שניתן בסוף השבוע לחיסוני הקורונה של חברת פייזר על ידי מנהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA) ותחילת הפצתם בעולם ובארץ, יש לזכור כי החיסונים לא צפויים להשפיע באופן ממשי על מהלך המגפה בישראל עד שלהי החורף הנוכחי".

ישיבת הממשלה שתוכננה למחר - בוטלה

למרות הנתונים, ישיבת הממשלה שתוכננה למחר, ונדחתה כבר פעמיים - בוטלה. חילוקי דעות קיימים גם בקבינט הקורונה שאמור לאשר את הגבלות קורונה במסגרת תכנית "ריסון מהודק" לאחר העלייה בתחלואה. על פי דיווח שפורסם הערב ב-"כאן 11", בכחול לבן טוענים כי אם תהיה התקדמות בחיסון האוכלוסייה המבוגרת, לא יהיה טעם להפעיל את התכנית ולכן הם מעוניינים לכנס את הקבינט מהצד השני, ראש הממשלה בנימין נתניהו, מסרב לכנסו. 

החלטת הקבינט המקורית כולל מהלך נוסף: אם הריסון המהודק, שיכלול סגירה של כל המסחר ושל כל מקומות העבודה בהם יש קבלת קהל - לא יוריד את התחלואה משמעותית עד ל-2 בינואר - ישראל תלך לסגר מלא, שלישי במספר.

הערב פורסם כי צוות שרים בראשות שר המודיעין אלי כהן, החליט היום כי ב-20.01.2021 תופסק הפעלת איכוני השב"כ הגורפים על כלל האוכלוסייה. הכלי יופעל אך ורק על נדבקי קורונה שאינם משתפים פעולה במסגרת התחקור האפידמיולוגי, וכן במקרים בהם תהיה עלייה משמעותית בתחלואה.

נתניהו: "אם נגיע ל-2,500 נצטרך ללכת לריסון מהודק ואפשר למנוע את זה"

ראש הממשלה קרא הערב לאזרחים להמשיך ולשמור על ההנחיות, ולא, תכנית ריסון מהודק תיכנס לפעולה. "אנחנו יכולים להימנע מזה. אסור להיכנס לאווירת סוף קורס. הייתי בצבא ראיתי מה זה סוף קורס, תמיד יש מישהו שלא שומר על הכללים ואיזה קומנדקר מתהפך או עולים על מוקש וסתם מאבדים חיים, סתם טרגדיות. את זה אפשר למנוע. התחלואה עכשיו עולה כי אנשים באווירת סוף קורס. אנחנו בממוצע של 2,000 נדבקים ביום ואם נגיע ל-2,500 נצטרך ללכת לריסון מהודק ואפשר למנוע את זה".

בראיון לחדשות 12, אמר הערב שר הפנים אריה דרעי כי: "בקצב העלייה של החולים כפי שזה נראה עכשיו – יצטרכו לעשות צעדים, לא ידוע אם מיד, של ריסון מהודק. אנחנו בדרך לשם לצערי הרב". 

משרד הבריאות פרסם היום את סדר העדיפויות למתן החיסונים לקורונה. השלב הראשון במבצע החיסונים 'לתת כתף' נגד נגיף קורונה יחל ביום ראשון הקרוב, 20.12.20, בשלב זה יועברו חיסונים לכ-10 בתי חולים ולמרכזי חיסון של קופות חולים, לטובת חיסון צוותי הרפואה בקופות החולים ובבתי החולים. במהלך הימים הקרובים החיסון יגיע בהדרגה לכל אתרי החיסון בבתי החולים ובקופות החולים.