252 עולים חדשים: יהודי קהילת "בני המנשה" עלו ארצה מהודו

מערך העלייה לישראל ממשיך עם הגעתם של מאות יהודים מהודו שהמתינו במשך שנים לאישור עלייתם. שרת העלייה והקליטה: "אנו זוכים לראות בבואם לישראל בחג החנוכה, וזהו אור גדול לכולנו"

עדיאל שביט עדיאל שביט, חדשות כיפה 15/12/20 08:36 כט בכסלו התשפא

252 עולים חדשים: יהודי קהילת "בני המנשה" עלו ארצה מהודו
עולים מבני המנשה. ארכיון, צילום: פלאש 90

252 יהודים מקהילת "בני המנשה" עלו הלילה (ג') לישראל, לאחר המתנה של שנים ארוכות בה חיכו לאישור עלייתם. משרד העלייה והקליטה בשיתוף עם ארגון "שבי ישראל", תכנן במשך מספר חודשים מבצע מיוחד שיביא לעלייתם של הקהילה היהודית שעוד נותרה בהודו. כעת, הובאו לישראל מאות עולים חדשים לישראל שיעברו תהליך קליטה מהיר בנמל התעופה, ומשם יועברו כולם לבידוד בהתאם להנחיות משרד הבריאות.

בין העולים ישנם, כ-50 משפחות וכ-23 רווקים, בהם 41 ילדים עד גיל 12 ו-19 מבוגרים מגילי 62 ומעלה. השרה פנינה תמנו-שטה הגיבה לבואם של 252 העולים החדשים: "עם כניסתי לתפקיד, שמתי לנגד עיניי בראש סדר העדיפויות את זירוז עלייתם של בני המנשה היקרים לליבי. אני שמחה שיש לי את הזכות לחדש את עלייתם ארצה, לאחר שהובלתי להחלטה ייחודית בממשלה שאושרה פה אחד. אמשיך לפעול למענם כדי לוודא זירוז העלאתם של כל הנותרים בהודו. אנו זוכים לראות בבואם לישראל בחג החנוכה, וזהו אור גדול לכולנו. נלווה את העולים בכל תהליכי הקליטה ונדאג לסייע בהתאקלמות בחברה הישראלית".

שר החוץ גבי אשכנזי ברך גם הוא: "בוקר מרגש עם נחיתתם הלילה של מאות מבני ובנות קהילת בני המנשה מהודו, קהילה המשמרת את ערכי המסורת היהודית כמעט 3000 שנים. שאפו ענק לשרת העלייה והקליטה על עשייתה החשובה והמשמעותית להחזרת בנותינו ובנינו. חג חנוכה שמח וברוכים הבאים לישראל. כמה טוב שבאתם הביתה"

לפני כשבועיים, נערכה קבלת פנים בנתב"ג ל-316 עולים מאתיופיה במסגרת מבצע "צור ישראל". טקס קבלת פנים נערך עבורם בהשתתפות ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון וראש הממשלה החליפי בני גנץ, שר החוץ גבי אשכנזי, שר האוצר ישראל כץ ושרת העלייה והקליטה פנינה תמנו שטה. ראש הממשלה בנימין נתניהו, אמר בטקס קבלת העולים החדשים: "אני לא זוכר שהתרגשתי כל כך למראה ציוני כל כך מזוקק שמבטא את כל התכונות שלנו, שרואים את העולם יורדים מהמטוס עם סלים כמו שאני זוכר בילדותי, יורדים נוגעים בקרקע ארץ ישראל, האמא משתטחת לנשק את האדמה".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן