נתניהו מבהיר: "הבטחתי ממשלת אחדות לא ממשלה בתוך ממשלה"

בהצהרה ראשונה לתקשורת אחרי העברת הצעת החוק לפיזור הכנסת, ראש הממשלה קורא לכחול לבן לחזור ולייצב את הממשלה אך מבהיר: "הם מדברים על אחדות ולא מפסיקים לתקוף את הממשלה"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 02/12/20 20:09 טז בכסלו התשפא

נתניהו מבהיר: "הבטחתי ממשלת אחדות לא ממשלה בתוך ממשלה"
ראש הממשלה נתניהו, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר הערב (ד') הצהרה לתקשורת, בה התייחס להצעת החוק לפיזור הכנסת ה-23 שעברה היום במליאה בקריאה טרומית והועברה לדיון בוועדת הכנסת. נתניהו דיבר על מצב הקורונה במדינה, על האתגרים הכלכליים והביטחוניים שנמצאים כרגע על הפרק, ואז נגע ביחסים עם כחול לבן והצעת החוק שעברה היום. 

"עם ישראל רוצה חיסונים ולא תשדירי בחירות. הנגיף לא מבדיל בין דתי לחילוני, ימני ושמאלני, יהודים וערבים, והדרך היחידה שלנו לנצח את הקורונה היא לנצח אותו ביחד. צריך לשים את הפוליטיקה בצד, יהיה מספיק זמן לזה וצריך לפעול יחד למען אזרחי ישראל".

"גנץ צריך להרים את האנדברקס ולעצור את ההתדרדרות לבחירות והמתקפות האלה, צריך להתנהג אחרת. זה לא מאוחר מדי. אסור לגרור את המדינה לפוליטיקה כשצריך להתמקד בקורונה, להתמקד בבריאות, הצלת חיים, שיקום הפרנסה של כל אזרחי ישראל". 

"אני יודע שזה אפשרי, כי בסך הכול לפני שנה ניהלתי ממשלה שהחזיקה מעמד 5 שנים, יותר זמן מכל ממשלות ישראל והביאה הישגים כבירים. אם כחול לבן יפסיקו את פיזור הכנסת יהיה אחדות אבל לא יכולה להיות אם כחול לבן יקימו ממשלה בתוך ממשלה, אופוזיציה בתוך קואליציה, קואזיציה לא שמעתי על זה".

"מדברים על אחדות ולא מפסיקים לתקוף את הממשלה, מקבלים החלטות בממשלה ואחר כך מצביעים נגדם בכנסת. למשל ההסכם על המינויים. עשינו הסכם שנקים ועדה, של כחול לבן והליכוד, שתמנע את המכרזים האפורים האלה של חבר מביא חבר, לעשות דבר חדש נקי, והם לא מוכנים לעשות את זה".

"הבטחתי ממשלת אחדות לא ממשלה בתוך ממשלה אין דבר כזה, אני הייתי ראש ממשלה 15 שנה, אני אומר לך לא ראיתי דבר כזה, לא ראיתי מפלגה בקואליציה יושבת סביב הממשלה לתקוף מהרגע הראשון את ראש הממשלה. אם רוצים שותפות צריך שותפות ולצערי לא הייתה שותפות ואני רוצה שנמשיך אבל אחרת ואני אומר את זה חודשים". 

"אני אומר להם אתם רוצים שותפות אז תנו שותפות ולא לבזות אני שואל את עצמי למה להקים את הועדה התפורה הזאת? הסיבה פשוטה - הם לא מצליחים להמריא בסקרים הם נוחתים בסקרים. אני חושב שהנושא מה אנחנו עושים למען אזרחי ישראל ואנחנו יכולים לעשות הרבה מהם גם בכלכלה ובבריאות ובשלום".