הראשון להתחסן בקרב מנהיגי העולם: בנימין נתניהו

ראש הממשלה ושר הבריאות צפויים להתחסן במוצאי השבת, לעיני המצלמות. אם יצליחו להקדים את מבצע החיסונים ליום חמישי, יתכן ושניהם יחוסנו עוד קודם לכן

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 13/12/20 21:08 כז בכסלו התשפא

הראשון להתחסן בקרב מנהיגי העולם: בנימין נתניהו
נתניהו ואדלשטיין היום במתחם החיסונים של "מכבי" בתל אביב, צילום: Marc Israel Sellem/POOL

בראשית השבוע הבא מתוכנן להתחיל מבצע חיסוני הקורונה בבתי החולים ובקופות החולים בישראל. הערב (א') פורסם כי ראש הממשלה בנימין נתניהו, ושר הבריאות יולי אדלשטיין צפויים להיות הראשונים להתחסן, ומול המצלמות. עדיין לא ברור היכן יחוסנו השניים ומי יחסן אותם, רופא או אחות. החיסון צפוי להינתן לשניים בימים הקרובים ואולי כבר במוצאי השבת הקרובה.

 

ראש הממשלה יהיה ככל הנראה המנהיג הראשון בעולם שיקבל את החיסון. נזכיר כי ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון, ונשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, כבר חלו בנגיף ולא יתחסנו בקרוב. 

מוקדם יותר היום, ביקרו נתניהו ואדלשטיין במתחם החיסונים של קופת החולים מכבי בתל אביב. נתניהו אמר כי אנחנו בדרך להקדמת מתן החיסונים. בקופות החולים ממליצים כרגע להתחיל לחסן את כל מי שיבקש, ולא רק את האוכלוסיות בסיכון, כדי להימנע מבזבוז מנות חיסון.

בהצהרה לתקשורת אמר נתניהו, כי "היכולת של קופות החולים בארץ לבצע את המשימה מראה לנו שאנחנו כנראה נוכל להקדים את מתן החיסונים לאוכלוסיית ישראל בצורה המיטבית, לדעתי הטובה ביותר בעולם. בנוסף לכך אנחנו כמובן מברכים על כך שהרשות הרגולטורית האמריקנית, ה-FDA אישרה את החיסון של פייזר. זה מאפשר לנו לצאת לדרך. אנחנו מתחילים את הסוף של המגפה".