האקרים איראניים בצעו מתקפת סייבר. החשש: פגיעה בחברות המייבאות חיסונים לארץ

האקרים איראנים, טוענים כי פרצו לנתוני חברת הבאנה לאבס הישראלית. בהודעה שפרסמו, תייגו את הבאנה ואת אינטל שרכשה אותה, וכתבו: "יש לנו משהו מיוחד, בשביל מי?". בחודש נובמבר בלבד הותקפו 141 ארגונים וחברות ישראליות במתקפת כופר

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 13/12/20 17:00 כז בכסלו התשפא

האקרים איראניים בצעו מתקפת סייבר. החשש: פגיעה בחברות המייבאות חיסונים לארץ
צילום: shutterstock

קבוצת ההאקרים Pay2Key פרסמה היום (א') כי פרצה לנתוני חברת הבאנה לאבס הישראלית, העוסקת בפיתוח מעבדים ליישומי בינה מלאכותית. להודעה שפרסמו ההאקרים, ככל הנראה אזרחים איראנים, הוסיפו צילומי מסך המוכיחים כי השיגו גישה רחבה למאגר מידע השייך לכאורה להבאנה, ולחברת אינטל שרכשה אותה לאחרונה. ההאקרים תייגו את שתי החברות וכתבו "יש לנו משהו מיוחד.. בשביל מי?".

https://twitter.com/pay2key/status/1338067878298464256?s=20

בחודש שעבר, חברת צ'ק פוינט חשפה את קבוצת ההאקקרים ומסרה כי "Pay2Key עושים שימוש בטקטיקת הסחיטה הכפולה בכדי להאיץ בקורבנות לשלם את הכופר - זו היא ההתפתחות האחרונה בארסנל התקפות הכופר. במודל הסחיטה הכפולה (Double Extortion), ההאקרים לא מסתפקים בהצפנת המידע ודרישת כופר עבור שחרורו, אלא גם מאיימים, ואף מקיימים, להדליף מידע שנגנב מהארגון, וזאת על מנת להאיץ את התשלום".

מנהל מחלקת מודיעין סייבר בצ'קפוינט, לוטם פינקלשטיין , ציין כי "בחודש נובמבר בלבד הותקפו 141 ארגונים וחברות ישראליות במתקפת כופר ((Ransomware, וזו היא עלייה של 3% ביחס לחודש אוקטובר שבמהלכו הותקפו 137 חברות ישראליות (עלייה של 7% ביחס לחודש ספטמבר במהלכו הותקפו 128 ארגונים ישראלים). אף על פי שחודש דצמבר עדיין לא נגמר, אנו רואים ממוצע מתקפות של כ-30 חברות ישראליות בשבוע, אולם עוד מוקדם לקבוע כיצד יתקדם החודש".

עוד נמסר מהחברה, כי המתקפות על חברות ישראליות מתפלגות באופן די אחיד, ללא העדפה סקטוריאלית בולטת של התוקפים. בשלושת החודשים האחרונים, התפלגות התקפות הסייבר על חברות ישראליות הייתה: 14% הייטק ותכנה, 11.5% גופים ממשלתיים ומוניציפליים, 7% גופי ביטוח ומשרדי עורכי דין ו-5.6% שירותים רפואיים. הבולטת מבין הפריצות לחברות ישראליות הייתה המתקפה על שירביט בחודש שעבר. 

חברת השילוח והלוגיסטיקה אוריין אישרה מוקדם יותר היום, בדיווח לבורסה, כי נפגעה ממתקפת סייבר. לדברי "אוריין", היא אחת מ-40 חברות, כולן לקוחות של חברת התוכנה עמיטל, שנפגעו בפריצה שכוונה אל חברה זו. כאמור, חברות השילוח נמצאות גם הן תחת מתקפות סייבר החשש הוא מפגיעה בחברות השילוח המייבאות את חיסוני הקורונה לישראל".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן