גרמניה: סגר כללי בחג המולד

קנצלרית גרמניה הכריזה כי כל המקומות הלא חיוניים ובתי הספר ייסגרו עד ה-10 בינואר לפחות על מנת לעצור את המשך התפשטות הקורונה במדינה. "הייתי שמחה לצעדים קלים יותר, אבל בשל קניות חג המולד מספר המגעים עלה משמעותית"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 13/12/20 16:17 כז בכסלו התשפא

גרמניה: סגר כללי בחג המולד
אנגלה מרקל, צילום: shutterstock

קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל, הכריזה היום (א') על סגר כללי במדינה. המקומות הלא חיוניים ובתי הספר ייסגרו לפחות עד ה-10 בינואר על מנת לעצור את המשך התפשטות נגיף הקורונה בגרמניה. מקומות חיוניים כמו סופרמרקטים ובתי מרקחת ובנקים יישארו פתוחים מ-16 בדצמבר. מספרות, סלוני יופי ומכוני קעקועים ייסגרו גם הם.

"הייתי שמחה לצעדים קלים יותר, אבל בשל קניות חג המולד מספר המגעים עלה משמעותית", אמרה לכתבים אחרי פגישה עם ראשי 16 המדינות המרכיבות את גרמניה. "צריך לפעול בדחיפות". הממשל הגרמני יתמוך בעסקים הנפגעים עם 11 מיליארד אירו בחודש. שר האוצר, אולף שולץ, אמר כי עסקים שייאלצו להיסגר עשויים לקבל עד 90% מההפסדים, או כחצי מיליון אירו בחודש. בנוסף, מעסיקים יתבקשו להפסיק את פעילותם או להעביר את עובדיהם לבתים.

נזכיר כי גרמניה נמצאת בסגר חלקי כבר שישה שבועות, במהלכם נסגרו הברים והמסעדות. חלק מהמחוזות בגרמניה כבר החמירו את ההגבלות עם הזינוק במספר הנדבקים היומי. מרקל אמרה כי מוקדם מדי לומר אם הכלכלה הגרמנית, שהיא הגדולה באירופה, תיפתח מחדש לאחר ה-10 בינואר.

בימים האחרונים גרמניה רושמת שיאים במספר המאובחנים. ביממה החולפת, אובחנו 20,200 איש נוספים, ובסך הכול נדבקו בגרמניה 1,320,716 מאז פרוץ המגיפה. 321 איש מתו ב-24 השעות האחרונות, ו-21,787 מאז פרצה המגפה.