נתניהו: "אנחנו בדרך להקדמת מתן החיסונים"

ראש הממשלה ושר הבריאות ביקרו במתחם החיסונים של קופת החולים 'מכבי', ונשאו הצהרות לתקשורת. אדלשטיין: "אולי כבר בשבוע הבא נוכל להתחיל את החיסונים של הצוותים הרפואיים"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 13/12/20 12:41 כז בכסלו התשפא

נתניהו: "אנחנו בדרך להקדמת מתן החיסונים"
נתניהו ואדלשטיין, צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ

החיסונים בדרך. ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקר היום (א') יחד עם שר הבריאות יולי אדלשטיין במתחם החיסונים של קופת החולים מכבי בתל אביב, ואמר כי אנחנו בדרך להקדמת מתן החיסונים. בקופות החולים ממליצים כרגע להתחיל לחסן את כל מי שיבקש, ולא רק את האוכלוסיות בסיכון, כדי להימנע מבזבוז מנות חיסון.

במל"ל מזהירים: "החיסונים לא ישפיעו עד סוף החורף"

ראש הממשלה נתניהו אמר בהצהרה לתקשורת כי "היכולת של קופות החולים בארץ לבצע את המשימה מראה לנו שאנחנו כנראה נוכל להקדים את מתן החיסונים לאוכלוסיית ישראל בצורה המיטבית, לדעתי הטובה ביותר בעולם. בנוסף לכך אנחנו כמובן מברכים על כך שהרשות הרגולטורית האמריקנית, ה-FDA אישרה את החיסון של פייזר. זה מאפשר לנו לצאת לדרך. אנחנו מתחילים את הסוף של המגפה".

בהמשך ביקש נתניהו מהציבור להמשיך ולהיצמד להנחיות הקורונה: "עד אז אני מבקש לשמור על הכללים, להקפיד על כך. אין שום סיבה שנשלם במתים, בטרגדיות ובחולים קשים מעבר למינימום ההכרחי. אנחנו רואים מה קורה עכשיו בעולם, הטרגדיות הענקיות בארה"ב, בגרמניה, בחלקים אחרים של אירופה וברוסיה. ישראל יכולה לצאת מזה בצורה הטובה ביותר. אני מבקש את שיתוף הפעולה שלכם. ביום הזה מה שאני יכול להגיד זה שאנחנו בדרך להקדמת מתן החיסונים".

שר הבריאות אדלשטיין אמר כי "ראינו כאן שלבי היערכות מאוד מתקדמים. יכול להיות שהחיסון יתחיל מוקדם יותר, ואולי כבר בשבוע הבא נוכל להתחיל את החיסונים של הצוותים הרפואיים".

לדברי אדלשטיין, "עוד נצטרך להילחם הרבה בפייק ניוז. אז אני רוצה להתחיל להילחם בזה עכשיו. ראינו פרסומים על כך שחסרים דברים. אלה בחזקת שמועות בלבד. לא חסר דבר. יש היערכות יוצאת מן הכלל של 4 קופות החולים. בימים הקרובים נביא בשורה לישראל שתהיה מהמדינות הראשונות בעולם שמתחסנות".

החיסון בדרך?

החיסון בדרךצילום: Yonatan Sindel/Flash90

בקופות החולים מתחילים להיערך לקראת מתן החיסונים לציבור. כלנית קיי, מנהלת מבצע חיסוני הקורונה וראש אגף סיעוד בקהילה בשירותי בריאות 'כללית' הסבירה בראיון ל-N12 את אופן מבצע החיסונים הצפוי: "אם החיסונים יועברו אלינו כבר השבוע, צוותי מערכת הבריאות במחלקות הקורונה יהיו הראשונים להתחסן. נכון לרגע זה עוד לא ידועה לנו כמות החיסונים הראשונית שתועבר אלינו, אבל מתוך הפקת לקחים של מבצע חיסוני השפעת, היינו רוצים שכל מי שיהיה מעוניין לבוא ולהתחסן יוכל להגיע, ולא להגביל לאוכלוסיות היעד. הכל מותנה במלאי החיסונים ובהנחיות שנקבל".

מנכ"לית קופת החולים 'מאוחדת', סיגל רגב רוזנברג, אמרה ל-N12 כי "אנחנו ערוכים לבצע 60 אלף חיסונים ביום וכך תוך חודש להגיע למעל מיליון מתחסנים". לדבריה, "כל עוד אין שני מיליון חיסונים בישראל – אין טעם לפתוח את מבצע החיסונים, כי המטרה היא לערוך חודשיים אינטנסיביים של חיסון אוכלוסייה כדי שלא נגיע למצב שחיסונים נזרקים לפח. ההמלצה שלנו היא להרחיב את החיסונים לגילאים נוספים ולא להתחיל רק עם האוכלוסיות בסיכון".