ראש תכנית מגן אבות ואמהות: "במהלך השבוע נחל בהתארגנות מהירה לקראת קבלת החיסונים"

ראש תוכנית "מגן אבות ואימהות" למתן מענה למשבר הקורונה בבתי האבות, כותב למנהלי בתי האבות כי במהלך השבוע יחלו בהתארגנות לקראת קבלת החיסונים נגד הקורונה. "אהיה הראשון לחסן את כל בני משפחתי, כולל אימי הזקנה שגרה איתי בבית"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 12/12/20 23:32 כו בכסלו התשפא

ראש תכנית מגן אבות ואמהות: "במהלך השבוע נחל בהתארגנות מהירה לקראת קבלת החיסונים"
אילוסטרציה, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ראש תכנית "מגן אבות ואמהות" למתן מענה למשבר הקורונה בבתי האבות, במוסדות הסיעודיים ובדיור המוגן, פרופסור נמרוד מימון, פנה הערב (ש') לכלל מנהלי המוסדות וניסה להסיר את החששות מהחיסון נגד הקורונה, אותו אמורה לקבל ראשונה האוכלוסייה בסיכון, במקביל לצוותים הרפואיים.

"במהלך השבוע נחל בהתארגנות מהירה לקראת קבלת החיסונים", פתח פרופסור מימון. "אנו נעמוד בצדק רב ביחד עם המוסדות הרפואיים האחרים בישראל בקו הראשון של מקבלי החיסונים. כמי שעמד ביחד איתכם בחודשים האחרונים כתף אל כתף בחזית המאבק בקורונה - אני רואה בהגעת החיסונים לישראל כמשהו שיסיים סוף סוף את גל ההתפרצויות אצלנו - וזה יהיה הסימן הראשון לסיום המגיפה בישראל".

מימון הבהיר: "אני מודע לחששות מחיסון הקורונה ולכן ברצוני להבהיר - 

  1. כפרופסור לרפואה פנימית שמבין היטב את המנגנון החדשני של פיתוח החיסון - אין לי ספק בבטיחותו
  2. הנתונים המדהימים שהתקבלו במחקרים הקליניים (הגנה של מעל ל-90% וללא תופעות לוואי משמעותיות) הם מעל ומעבר לכל ציפיות מוקדמות של הצלחה ולכן גם אין לי ספק שיסיים את המגיפה בישראל ובמיוחד אצלנו
  3. אהיה הראשון לחסן את כל בני משפחתי (כולל אימי הזקנה שגרה איתי בבית) וכמובן אני עצמי ועובדי מחלקתי בסורוקה - נתחסן כולנו".

ראש תכנית "מגן אבות ואמהות" כתב כי החיסון הראשון שהצוותים במוסדות אמורים לקבל הוא של חברת "פייזר" האמריקאית, חיסון בעל שתי מנות בהפרש של 21 ימים אחת מהשניה. עוד הוא כתב, כי החיסונים מגיעים במגשים של 975 מנות וברגע שפותחים מגש צריך לסיים אותו תוך מספר ימים וזו הסיבה לחשיבות של הערכות מראש לכמויות המתחסנים.

"אבקש מכל מוסד להתארגן עם רשימה ברורה של כל המעוניינים להתחסן. כל מי שנדגם שבועית במסגרת הסקר שייך למגן אבות ועליו להתחסן הרשימות צריכות להיות מוכנות כבר השבוע על מנת שלא לעכב את מתן החיסון.

מימון הדגיש את החשיבות עם תחילת הגל השלישי של הקורונה: "כעת כשהגל השלישי עולה - החיסון חשוב מכל סקר בדיקות שאנו עורכים כעת ויש לרכז מאמץ בהכנת הרשימות והעברתם אלינו כשנבקש אותן. תפקידכם להנהיג את העובדים והדיירים ולהביא לשיעור התחסנות במוסדות מגן אבות של לפחות 100%".

פרופסור מימון כתב כי הוא  יודע שבמשרד הבריאות מטפלים בהכנת טופס הסכמה, גיבוש התוויות נגד, החלטה על הצורה הנכונה להתחסן - האם לספק למוסדות את החיסונים והם יחסנו או האם לשכור שירותי חברה חיצונית כמו "טרם", "פמי" או "מד"א" שתבצע את תהליך החיסון והאם העובדים יתחסנו בקופות החולים או במוסדות.

בסוף פנייתו כתב: "בכל מקרה מהצד שלנו אנחנו צריכים להיות מוכנים עם רשימות עד אמצע השבוע". 

(משרד הבריאות)