ממלכת בהוטן סיכמה על כינון יחסים עם ישראל

ממלכת בהוטן הסמוכה לסין ולהודו, הכריזה על כינון יחסים מלאים עם ישראל. בשנים האחרונות נוהלו מגעים חשאיים בין המדינות, בהובלת משרד החוץ הישראלי, מתוך מטרה לכונן יחסים רשמיים. שר החוץ: "מעגל ההכרה בישראל גדל ומתרחב"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 12/12/20 17:58 כו בכסלו התשפא

ממלכת בהוטן סיכמה על כינון יחסים עם ישראל
חתימת ההסכם, צילום: שגרירות ישראל בהודו

לאחר הפרסו על כינון היחסים עם מרוקו, הודיע הערב (ש') שר החוץ גבי אשכנזי על כינון יחסים מלאים עם ממלכת בהוטן הסמוכה לסין ולהודו. בסוף השבוע שעבר, שוחח אשכנזי עם עמיתו, הבהוטני, והשניים סיכמו על כינון יחסים מלאים בין המדינות.

כמו כן, סיכמו השניים כי מועד החתימה יהיה ה-12.12.2020, ערב מוצאי השבת. בנוסף, אשכנזי ועמיתו סיכמו גם על גיבוש תכנית עבודה משותפת בתחומי ניהול המים, החקלאות, הבריאות ועוד.

"מעגל ההכרה בישראל גדל ומתרחב", כתב שר החוץ בחשבון הטוויטר שלו. "ברצוני להודות לממלכת בהוטן ולשגריר ישראל בהודו על ההחלטתה וההוצאה לפועל של כינון היחסים הדיפלומטיים המלאים עם ישראל. החלטה זו הינה אבן דרך בהעמקת קשרי ישראל במרחב אסיה".

משרד החוץ מקיים עם הממלכה קשר באמצעות האגף לשיתוף פעולה בינלאומי (מש"ב) ובישראל משתתפים סטודנטים מבהוטן בחונכויות חקלאיות בארץ. בשנים האחרונות נוהלו מגעים חשאיים בין המדינות, בהובלת משרד החוץ הישראלי, מתוך מטרה לכונן יחסים רשמיים, והתקיימו ביקורים הדדיים של משלחות מישראל בטימפו, בירת בהוטן וכן מבהוטן בארץ.

שר הביטחון בני גנץ, בירך את אשכנזי על ההסכם: "מברך על כינון היחסים הדיפלומטיים המלאים עם בהוטן. זוהי עוד עדות להתפתחויות החיוביות במערך יחסי החוץ של ישראל שמוביל משרד החוץ בראשותו של גבי אשכנזי בחודשים האחרונים".

גם ראש הממשלה בנימין נתניהו, בירך על כינון היחסים: "אני מברך על כינון היחסים בין ישראל לבהוטאן שהם פרי נוסף של הסכמי השלום. אנו נמצאים במגעים עם מדינות נוספות שרוצות להצטרף ולכונן עמנו יחסים".