ארה"ב אישרה את החיסון של פייזר

בשורות חשובות וטובות מגיעות עם אישור הוועדה המייעצת של ה-FDA לחיסון שייצרה חברת התרופות. ההחלטה הגיעה בתום דיון ממושך שארך 8 שעות, 77% מחברי הוועדה תמכו בחיסון

עדיאל שביט עדיאל שביט, חדשות כיפה 11/12/20 07:13 כה בכסלו התשפא

ארה"ב אישרה את החיסון של פייזר
צילום: shutterstock

החיסון של חברת פייזר אושר בארצות הברית ועתיד להגיע לעולם כולו, לאחר שהלילה (ו') הוועדה המקצועית של מנהל המזון והתרופות האמריקני, ה-FDA,  אישרה את החיסון. בהצבעה שנערכה במשרדי ה-FDA, הוחלט לאחר דיון ממושך של 8 שעות כי החיסון מאושר ברוב של 17 הצביעו בעד, 4 התנגדו ונמנע אחד שהם יחד 77% תומכו בחיסון.

פגישת היועצים של ה-FDA הייתה המכשול האחרון לפני תחילתו הצפוי של מסע החיסונים, בארצות הברית וגם בישראל. ב-FDA טענו כי הממצאים עד כה מצביעים על יעילותו הגבוהה והצורך הדחוף בחיסונים לאור מיליוני החולים והמתים שנפלו קורבן לנגיף. מנגד, רשויות הבריאות בבריטניה התריעו אתמול כי אנשים עם היסטוריה של תגובות אלרגיות חריפות לא יכולים לקבל את החיסון נגד קורונה של פייזר. 

אמש, התייחסו ראש הממשלה נתניהו ושר הבריאות אדלשטיין בעת שנחתו חיסונים ראשונים בישראל. אדלשטיין: "אנחנו רואים בעיניים איך התכנית פועלת נפלא. מהמטוסים ישר למקררי הענק כאן. החשש שלי זה מפייק ניוז שירתיע אנשים להתחסן רק בגלל שקרים. בימים הקרובים אשוחח עם ראש הממשלה כדי למצוא מענה גם לזה".