אושר בממשלה: תנועות וארגוני הנוער יחזרו לפעילות

המתווה שאושר גובש על ידי משרד ההשכלה הגבוהה והמשלימה יחד עם משרד הבריאות ובשיתוף פעולה מלא עם הנהגת תנועות וארגוני הנוער. השר אלקין: "נאבקנו להשיב את פעילות החינוך הבלתי פורמאלי. פעילות חשובה שמייצרת מסגרת לבני הנוער"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 10/12/20 12:53 כד בכסלו התשפא

אושר בממשלה: תנועות וארגוני הנוער יחזרו לפעילות
צילום: תנועת הנוער עזרא

הבוקר (ה') אושר בישיבת הממשלה מתווה חזרת פעילות ילדים ונוער במסגרת החינוך הבלתי פורמלי. המתווה גובש ע"י משרד ההשכלה הגבוהה והמשלימה יחד עם משרד הבריאות ובשיתוף פעולה מלא עם הנהגת תנועות וארגוני הנוער.

עקרונות המתווה

  • שמירה על קפסולות בית ספריות במהלך פעילויות אחר הצהריים בתנועות ובארגוני הנוער. באחריות כל ממונה קורונה סניפי למפות את את בתי הספר המזינים את הסניף ולוודא חלוקה לפי אותן קפסולות כיתתיות שהיו בבתי הספר.
  • לא תותר חזרה גורפת של תנועה או ארגון. רק גוף אשר יחתום על מסמך התחייבות למתווה מול מנהל חברה ונוער במשרד ההשכלה הגבוהה והמשלימה יורשה לחזור.
  • בהתאם למתווה בין הצדדים, משרד ההשכלה הגבוהה והמשלימה יסגור פעילות של גוף במידה ויתגלו הפרות.
  • תיבנה שרשרת הכשרה להטמעת כללי ההתנהלות תחת הנחיות משרד הבריאות.
  • כל תנועה או ארגון ידרשו למנות ממונה קורונה ארצי וממונה קורונה סניפי.
  • עידוד מסיבי לבדיקות בשכבות הבוגרות ואצל המדריכים ורכזי המטה.
  • יוקם כוח משימה לאומי של הנוער אשר יסייע בכל נושא ההסברה הלאומי תחת משרד הבריאות.

שר ההשכלה הגבוהה והמשלימה, זאב אלקין, אמר לאחר אישור המתווה: "כבר תקופה ארוכה שאנחנו נאבקים על החזרה של החינוך הבלתי פורמאלי לפעילות. נאבקנו להחזיר את הפעילות החשובה הזו כי אנחנו סבורים שהפעילות הזו מייצרת מסגרת חינוכית-התנדבותית עבור בני הנוער ומסייעת להתפתחות שלו. יחד עם זאת המתווה הוא לא קל למימוש, הוא דורש שימור במהלך הפעילות על הקפסולות המקוריות מבית הספר ובנינו אותו יחד עם הנהגת תנועות וארגוני נוער בשיח יצירתי עם משרד הבריאות".

מנכ"ל משרד ההשכלה הגבוהה והמשלימה, מר מרדכי בניטה, אמר: "אחרי מאמצים מרובים במהלך השבועות האחרונים ושיח אינטנסיבי בין משרד ההשכלה הגבוהה והמשלימה לבין משרד הבריאות, הגענו להסכמות ואפשרנו את חזרת הפעילות של החינוך הבלתי פורמאלי. אנחנו כמשרד נתמוך בתנועות ובארגוני הנוער ונסייע להם שככל ניתן לשמור על שגרה בטוחה ובריאה תחת מגבלות הקורונה".