למה נדחה הדיון בעניין "חתונת השנאה"?

השבוע אמור היה להתקיים דיון בעניינם של הנאשמים ב"חתונת השנאה", בה תועדו רוקדים בחתונה, דוקרים את תמונתו של התינוק עלי דוובאשה שנשרף למוות עם הוריו, מבקבוק תבערה בבית המשפחה בדומא. הדיון נדחה כי "האולם יכול להכיל 10 אנשים בלבד"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 09/12/20 16:46 כג בכסלו התשפא

למה נדחה הדיון בעניין "חתונת השנאה"?
צילום: צילום מסך

ביום שני השבוע אמור היה להתקיים דיון בבית משפט השלום בירושלים, בשלב ההוכחות במשפט שמונת הנאשמים ב"חתונת השנאה". הדיון לא התקיים באותו בוקר, הסיבה: מגבלות הקורונה. בהודעת בית המשפט נכתב: "כיוון שהאולם תואם להיום יכול להכיל 10 אנשים בלבד (כולל צוות שיפוטי", וכיוון שמספר המשתתפים בתיק זה הוא 21, לא אוכל לקיים את הדיון היום באולם שהוקצה". 

השופט איתן כהן קבע את הדיון למחר, יום חמישי. "האנשים מוזהרים על חובת התייצבותם אחרת יישפטו בהיעדרם". 

בתגובה לדיון בעניינם, מסר עו"ד יצחק בם, המייצג שניים מבין הנאשמים: "העמדה לדין של אנשים על שירים וריקודים בחתונה שלא נראים בעיני הפרקליטות היא בדיחה עצובה. כנראה, כדי להגביר את האפקט הגרוטסקי של המשפט הזה, לא נמצא אפילו אולם שיתאים לניהולו. אין שום עניין לציבור להמשיך בניהול ההליך הזה וטוב תעשה הפרקליטות, אם במקום לתפוס אולמות משפט ולבזבז זמן שיפוטי תרד מן העץ עליו טיפסה ותבטל את כתב האישום".

עו"ד איתמר בן גביר אמר כי מדובר בתיק פוליטי: "הגיע הזמן לסיים את הסאגה של התיק הזה. גם הפרקליטות מבינה שניהול התיק הוא בזבוז במשאבי ציבור וזמן שיכולים להקצות לתיקים אחרים. מדובר בתיק פוליטי שהפרקליטות מנהלת רק בשל אג'נדה פוליטית ולחץ פוליטי".

כזכור, בדצמבר 2015 התקיימה, באולם בירושלים, חתונתו של אחד הנאשמים. על פי כתב האישום, החתן היה מזמין האירוע באולם וכן בעל שליטה בנעשה באירוע בו נכחו כ 500 איש. על פי כתבי האישום, הודפסו תמונותיהם של בני משפחת דוואבשה, שחלקם נרצחו כמה חודשים בכפר דומא, וחוברו לשלטים שהונפו בחתונה. עוד נכתב בכתב האישום כי במהלך החתונה שר זמר החתונה, סיני תור, את השיר "יבנה המקדש" והוסיף לשיר את המילים: "ישרף, ישרף המסגד".

במהלך החתונה החלו הנאשמים לרקוד תוך שהם מניפים את ידיהם באוויר, וחלקם אף מניפים את תמונות משפחת דוואבשה, נשקים צבאיים, אקדחים, בקבוקי זכוכית שדימו בקבוקי תבערה וסכינים. אחדים מהרוקדים רקדו כשהם רעולי פנים ורוקדים נוספים, דקרו פעם אחר פעם תמונות משפחת דואבשה באמצעות סכינים ואף הציתו וקרעו את התמונות. 


להורדת הקובץ