משרד החוץ לחץ - איחוד האמירויות תישאר ירוקה

ישראל תמשיך להגדיר את איחוד האמירויות כירוקה, בשל החשש ממשבר מדיני שהיה נוצר לו הייתה מוגדרת אדומה, והשבים ממנה היו חייבים בידוד. שקד: "הפקרה בריאותית של האזרחים ושל הכלכלה הישראלית"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 09/12/20 13:35 כג בכסלו התשפא

משרד החוץ לחץ - איחוד האמירויות תישאר ירוקה
דובאי, צילום: shutterstock

איחוד האמירויות תישאר ירוקה. במשרד הבריאות ביקשו להכריז על איחוד האמירויות כמדינה אדומה, מהלך שהיה מחייב את השבים ממנה בבידוד. המדינה המפרצית, עמה חתמה ישראל על הסכם שלום לפני כחודשיים, והפכה בשבועות האחרונים ליעד פופולרי במיוחד עבור ישראלים, לא עומד בקריטריונים להפיכתה לאדומה, אבל במשרד הבריאות חוששים מההתקהלויות של ישראלים המתקיימות שם, ומחזרתם לישראל לאחר מכן.


(דובאי, העיר הגדולה באיחוד האמירויות)

עם זאת, לאחר לחץ כבד של משרד החוץ, ושיחה בין שר החוץ גבי אשכנזי לשר הבריאות יולי אדלשטיין, החליטו במשרד הבריאות לבטל את ההחלטה ולהשאיר את הגדרתה של איחוד האמירויות כירוקה. הסיבה נעוצה בחשש כבד ממשבר מדיני שעשוי היה להיווצר לו הייתה ישראל משנה את ההגדרה של איחוד האמירויות לאדומה, והטלת חובת בידוד על המגיעים ממנה.

ח"כ איילת שקד תקפה את ההחלטה של משרד הבריאות ואמרה כי "מאות ישראלים חוזרים עם קורונה מאיחוד האמירויות. הממשלה חייבת להחיל חובת בדיקה מהירה בשדה התעופה עם הנחיתה".

לדברי שקד, "מדובר בהפקרה בריאותית של האזרחים ושל הכלכלה הישראלית. למרות האופוריה שרה״מ מנסה לשדר, הקורונה עוד כאן ועלינו להתנהג בהתאם".