פרופ' ניר פלד, מונה למנהל האגף למחלות הסרטן והמערך האונקולוגי בשערי צדק

מרחיבים את המערך האונקולוגי בשערי צדק: המינוי החדש הוא חלק ממהלך רחב הכולל הקמת מרכז רדיותרפיה מתקדם שיהפוך את המערך האונקולוגי בשערי צדק למרכז מקיף ומתקדם בארץ

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/12/20 13:34 כג בכסלו התשפא

פרופ' ניר פלד, מונה למנהל האגף למחלות הסרטן והמערך האונקולוגי בשערי צדק
פרופ' ניר פלד, צילום: דוברות שערי צדק

פרופ' פלד, מומחה ברפואה פנימית, ריאות ואונקולוגיה, ומבכירי האונקולוגים בישראל, הקים את היחידה לסרטן הריאות במרכז הרפואי בילינסון ולמעלה משלוש שנים ניהל את המערך האונקולוגי בבית חולים סורוקה. טרם הגעתו לשערי צדק, פרופ' פלד התמחה בתחום גידולי בית חזה בקולורדו שבארה"ב.

פרופ' פלד הוא בוגר העתודה האקדמית, שירת בחטיבת הצנחנים כרופא הסיירת ובהמשך כרופא לוחם בשייטת 13. במהלך שירותו הצבאי עסק בין היתר בבנייה ועיצובה של תכנית בית הספר לרפואה "צמרת" באונ' העברית.

פרופ' פלד הוא פרופ' מן המניין והנו הרופא הישראלי הראשון שחבר בהנהלת הוועד המנהל של ארגון סרטן הריאה הבינלאומי, בו כיהן גם כיור' הוועדה לאבחון מוקדם של מחלה זו.  בנוסף, כיהן בעברו כיו'ר הוועדה לגידולי בית החזה באיגוד האירופי למחלות ריאה. פרופ' פלד נשוי ואב לשלושה ומתגורר בהוד השרון. פרופ' פלד כבר הביא עמו עשייה מחקרית ענפה הכוללת פתיחה של מעל 20 מחקרים קליניים המאפשרים לכלל המטופלים התאמת טיפול מיטבית והנגשת טיפולים אשר טרם זמינים במסגרת רפואת השגרה.

מנכ"ל שערי צדק, פרופ' עופר מרין: "שערי צדק יהפוך בשנים הקרובות למרכז גדול ומוביל עם בניית מרכז הסרטן החדשני שיוקם בקרוב. מרכז הסרטן החדש יספק מענה מקיף ומוביל לכל תחומי הטיפול במחלת הסרטן כולל מכון רדיותרפיה, יחידת מחקר חדשנית, טיפול פליאטיבי ותת יחידות טיפול באונקולוגיה. הגעתו של פרופ' פלד יחד עם גיוס של מומחים נוספים לשערי צדק יציבו את שערי צדק בחזית הטיפול בתחום האונקולוגיה בארץ".

המערך האונקולוגי במרכז הרפואי שערי צדק הינו מערך צומח ומתחדש המשרת את כלל תושבי ירושלים והסביבה. במערך מחלקת אשפוז, בית חולים יום לטיפולים שוטפים, מערך מרפאות נרחב, ובתוך כשנה,  יחל במתן טיפולי קרינה מהמתקדמים בארץ.

"האגף האונקולוגי המתרומם בשערי צדק הינו אגף רב תחומי המקיף את כלל תחומי העיסוק באונקולוגיה ובעתיד הקרוב יוצב בחזית העשייה בתחום מחלות הסרטן ובפרט בכל הקשור לרפואה מותאמת אישית תוך שימוש בכלים גנומיים מתקדמים והתאמת הטיפול הטוב ביותר והמתאים ביותר לכל אחד ממטופלינו. זהו אתגר נהדר ואני מתלהב להיות חלק מרכזי ממנו", אמר פרופ' פלד.

יחד עם פרופ' פלד, הצטרפה למרכז הסרטן המקיף בשערי צדק ד"ר לילה רויזמן, לקידום העשייה והחקר בתחום הרפואה המותאמת אישית ובכללם פיתוחים טכנולוגיים ותרופות חדשות בתחום הסרטן.  ד"ר רויזמן מביאה עמה ניסיון רב שנים במחקר ופיתוח בתחום של רפואה מותאמת אישית. ד"ר רויזמן כיהנה כראש תחום היחידה לנוירוביולוגיה מבנית באוניברסיטת מלבורן באוסטרליה, ובמסגרת תפקידה כמנהלת תחום ביואינפורמטיקה בבית חולים בילינסון הובילה פיתוח בדיקות של ביופסיה נוזלית.

כמו כן, ניהלה ד"ר רויזמן בבית חולים סורוקה את תחום המחקר והפיתוח באונקולוגיה עם צוות רב תחומי אשר נגע בכלל תחומי האונקולוגיה.  דר' רויזמן שואפת להרחיב את היישום של טכנולוגיות המחקר פה היום בשערי צדק למען מטופלי הסרטן בישראל ובכלל.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן