מרגש: מטבע ליטאי לזכר הגאון מווילנה

שגרירת ליטא בישראל העניקה לנתניהו מטבע מיוחד שהונפק בליטא, ארץ הולדתו של הגאון מווילנה, וכן בול מיוחד, שיצאו לכבוד 'שנת הגאון מווילנה' אותה ציינו במדינה

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/12/20 19:42 כב בכסלו התשפא

מרגש: מטבע ליטאי לזכר הגאון מווילנה
נתניהו עם המטבע, צילום: חיים צח, לע"מ

מטבע חדש על שם הגאון מווילנה שהונפק ע"י ממשלת ליטא הוענק היום (ג') לראש הממשלה בנימין נתניהו ע"י שגרירת ליטא בישראל Lina Antanavičienė, בלשכת ראש הממשלה בירושלים.
 
כמו כן, העניקה השגרירה לראש הממשלה בול ליטאי מיוחד, מטעם רשות הדואר של ליטא, לזכרו של הגאון מווילנה, שיצא לאחרונה במסגרת "שנת הגאון מווילנה" שציינו במדינתם, בשנת ה-300 להולדתו.

שגרירת ליטא בישראל Lina Antanavičienė אמרה כי היא מתכבדת להעביר מטבע מיוחד זה בשם ממשלת ליטא לראש ממשלת ישראל. עוד הוסיפה כי הגאון מווילנה הוא אישיות חשובה לשני העמים.
 
נתניהו הודה לשגרירה ואמר: "אני מאוד נרגש. אני מבקש שתמסרי את תודתי לראש הממשלה היוצא סקוורניאליס, ליו"ר דירקטוריון הבנק של ליטא וכמובן את ברכותינו לראש הממשלה הנכנסת שימוניטה. זה מרגש מאוד, משתי סיבות: אני חושב שזה המטבע האירופי הראשון שטבועות עליו אותיות בעברית, הגר"א.
בנוסף יש לי קשר אישי לזה. משפחתי הגיעה מליטא ולמשפחתי יש קשרים לגאון מווילנה. לכן עבורנו מדובר בקשר לאומי אך גם אישי. אני מודה לכם על כך מאוד, זה יהיה על שולחני".