יאיר לפיד תוקף: "הממשלה הרימה ידיים ונכנעה לנגיף"

בעקבות ההחלטה על הטלת סגר לילי בכל רחבי המדינה מערב חנוכה ולמשך שבועיים, תוקף יו"ר יש עתיד את התנהלות הממשלה ואומר ""אין מומחה אחד שתומך בעוצר לילי. הוא מיותר, הוא לא נכון, אף אחד לא מבין בשביל מה זה טוב, אבל הולכים"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 08/12/20 07:57 כב בכסלו התשפא

יאיר לפיד תוקף: "הממשלה הרימה ידיים ונכנעה לנגיף"
תוקף את החלטת הממשלה. לפיד, צילום: אליעד גוטמן

"זה לא סגר, זה עוצר פוליטי", טוען יו"ר האופוזיציה ויש עתיד, חבר הכנסת יאיר לפיד, ותוקף בדף הפייסבוק שלו את הממשלה, בעקבות ההכרעה להטיל סגר לילי, החל מערב חנוכה ולמשך שבועיים לפחות, בהתאם לרמת התחלואה. 

לפיד אומר כי "הממשלה הזו הרימה ידיים. נכנעה לנגיף. יותר מחצי שנה של ניהול כושל, חוסר יכולת לקבל החלטות, איבוד אמון הציבור, גרעון חסר תקדים, מריבות מכוערות. בסוף היא פשוט נכנעה. אז הולכים לעוצר לילי. הוא מיותר, הוא לא נכון, אף אחד לא מבין בשביל מה זה טוב, אבל הולכים".

"אין מומחה אחד שתומך בעוצר לילי", ממשיך יו"ר יש עתיד, "אין שום הצדקה לעוצר לילי בעיר ירוקה. ברגע שאתה פורס את העוצר בכל המדינה, אתה מאבד את היכולת לאכוף אותו. הרי אין בישראל מיליון שוטרים. זה ניהול כושל. זו תהליך קבלת החלטות עקום. ככה נראית ממשלה שהקורונה ניצחה אותה. ממשלה שנכנעה לפוליטיקה. ויתרה על האזרחים, על העולים, על הכלכלה והעסקים. במקום לעשות את העבודה שלה, היא רק משסעת ומפלגת אותנו. שנאה כתחליף למדיניות".

יו"ר האופוזיציה טוען כי המודל לשיטת פעולה נכונה הוא במדינות שדומות לישראל אך יש בהן מספר נפטרים נמוך בהרבה בשל התמודדות יעילה כדוגמת: "ניו זילנד (25 מתים), טיוואן (7 מתים), קפריסין (63 מתים), סינגפור (29 מתים). אלו "מדינות אי" כמו ישראל. כאלה שאפשר לסגור אותן דרך שדה התעופה. הן גם אלה שבהן ממשלות נורמליות טיפלו בקורונה כמו שצריך. לא רק מספר המתים נמוך, גם הכלכלה עובדת. מספר המובטלים נמוך. במדינות האלה האזרחים מאמינים בממשלתם ומרגישים מחוייבים אחד לשני. זה מה שצריך לקרות גם כאן".

במקום הסגר הלילי, לפיד מציע לממשלה פתרונות אחרים: "להיצמד למודל הרמזור, להשקיע באכיפה ממוקדת, לשמור על אוכלוסיות בסיכון, לשמור על ההנחיות, להקפיד על הבידודים (למרות שאפשר לקצר אותם), לעשות את מה שהממשלה פוחדת לעשות בגלל פוליטיקה – לאסור לחלוטין על הלוויות המוניות, על מסיבות ועל חתונות".

"זה אפשרי" אומר לפיד, "זה יכול להיות מנוהל אחרת. יש לנו את תוכניות העבודה, יש לנו את הצוות המתאים, הגיע הזמן להחליף הנהגה".