שופט בית המשפט העליון מני מזוז - פורש

לאחר שש שנים וחצי, שופט בית המשפט העליון מני מזוז הודיע כי הוא פורש. "הגעתי מטעמים אישיים לכלל החלטה לסיים את כהונתי כשופט בית המשפט העליון". מזוז, שהתנגד כדרך קבע להריסת בתי מחבלים, צפוי לסיים את תפקידו באמצע השנה הבאה

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/12/20 18:34 כא בכסלו התשפא

שופט בית המשפט העליון מני מזוז - פורש
פורש. השופט מני מזוז, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

שופט בית המשפט העליון, מני מזוז, הודיע הערב (ב') כי הוא פורש מכהונתו. השופט מזוז העביר את החלטת הפרישה לנשיאת בית המשפט העליון, השופטת אסתר חיות, ולשר המשפטים, אבי ניסנקורן. לבקשתו, מועד פרישתו נקבע לתאריך 30.4.2021.

"בתום שש וחצי שנות כהונה בבית המשפט העליון וכארבעים שנה שאותן הקדשתי לשירות הציבורי הגעתי מטעמים אישיים לכלל החלטה לסיים את כהונתי כשופט בית המשפט העליון", כתב השופט מזוז. "בשנים האחרונות הקדשתי את מרב זמני ומרצי לעשייה שיפוטית ואני מודה לנשיאה, לחברותיי וחבריי השופטות והשופטים על ההזדמנות שניתנה לי לכהן לצידם ולתרום יחד עמם לקידום שלטון החוק ולשמירה על ערכי הדמוקרטיה בישראל".

מני (מנחם) מזוז נולד בשנת 1955 באי ג'רבה שבתוניסיה. ב-1956 עלתה משפחתו לישראל והגיעה לנתיבות. אביו, הרב שלמה מאזוז, היה רב ודיין בג'רבה, שחיבר שמונה ספרי הלכה וחידושים, שהתפרסמו לאחר מותו.

לאחר סיום לימודיו היסודיים בנתיבות המשיך מזוז את לימודיו התיכוניים בישיבה התיכונית "מרום ציון-קריית נוער" בירושלים, בראשות הרב אברהם רביץ. בטרם התגייס לצה"ל נטש מזוז את אורח החיים הדתי. שירת כמפקד טנק בחיל השריון. לאחר הצבא, למד בפקולטה למשפטים באוניברסיטה העברית בירושלים, וסיים את לימודיו לתואר ראשון בהצטיינות. מזוז התמחה כשנה בבית המשפט העליון ושנה במחלקת הבג"צים בפרקליטות המדינה. 

בשנת 1981, לאחר שהוסמך כעורך דין, החל לעבוד בפרקליטות המדינה כפרקליט, תפקיד אותו מילא עד 1994, אז מונה למשנה ליועץ המשפטי לממשלה. מזוז המשיך בתפקיד כעשר שנים ובשנת 2004 מונה ליועץ המשפטי לממשלה בממשלת של אריאל שרון, תפקיד בו כיהן עד 2010.

בשנת 2014 נבחר מזוז לכהן כשופט בבית המשפט העליון. במהלך כהונתו היה ידוע מזוז כשופט ליברלי ואקטיביסטי. כך לדוגמא התנגד מזוז כדרך קבע להריסת בתי מחבלים, ולא קיבל את טענותיהם של שופטים אחרים, כי אין לדון בנושא דיון עקרוני משום שההכרעה בו התקבלה.

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן