סמוטריץ' לראש עיריית בני ברק: חזור בך מההחלטה לסגור את האולפנה

על רקע ההחלטה להעביר את אולפנת צביה בני ברק, פנה ח"כ סמוטריץ' במכתב לראש העירייה אברהם רובינשטיין, וקרא לו לחזור בו מההחלטה: "ההתעמרות באולפנה היא רק בשל היותה ציונית דתית ולא חרדית"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 07/12/20 13:57 כא בכסלו התשפא

סמוטריץ' לראש עיריית בני ברק: חזור בך מההחלטה לסגור את האולפנה
למצולמות אין קשר לכתבה, צילום: פלאש 90

ח"כ בצלאל סמוטריץ' פנה היום (ב') במכתב לראש עיריית בני ברק, אברהם רובינשטיין, וקרא לו לבטל את ההחלטה להוציא מהעיר את האולפנה של רשת 'צביה' הנמצאת בשטחה של בני ברק. באולפנה, שעברה ממקומה, בו כשנה כשבעים שנה, לפני כשלוש שנים, לומדות בעיקר תלמידות שאינן תושבות בני ברק, שהיא עיר חרדית כמעט כולה.

סמוטריץ' כתב לרובינשטיין: "נדהמתי לשמוע על כוונתך לסלק את אולפנת צביה בני ברק משטח העיר. עם כל הכבוד - זהו מעשה אשר לא יעשה". לדברי סמוטריץ', "מדובר על אולפנה שנוסדה כבר לפני שבעים שנה (בתשי"א), שירתה את העיר בנאמנות רבה, נתנה מענה חינוכי לבנותיה, תושבות העיר, גידלה דורות רבים של בנות - נשים יקרות, לתורה, ליראה, למדע ולנתינה.


(סמוטריץ' בראיון לחדשות כיפה)

"האולפנה המונה למעלה משלוש מאות תלמידות, בלי עין הרע, נודעת בפעילויות החסד העצומות שלה, הנעשות לכל גווני האוכלוסייה העירונית ובהישגים החינוכיים - התורניים והלימודים המצוינים שלה. בית החינוך המיוחד הזה,  שהוא בית הספר התיכון הציוני-דתי, כמעט האחרון, בבני ברק – מביא לעירך כבוד גדול", הוסיף ח"כ סמוטריץ'.

הוא הזכיר לרובינשטיין את התחייבותו לבנות מבנה חדש לאולפנה: "אין צורך להזכירך, כי לפני שלוש שנים, הוגלתה האולפנה על ידך, ממשכנה הוותיק (בו שכנה כאמור מזה כ  70 שנה) במרכז העיר, למקומה הנוכחי, ברח' הרב אלימלך נויפלד 10, בשכונת קרית הרצוג, וזאת אך ורק על סמך הבטחתך, כי "בתוך פרק זמן קצר תבנה העירייה לאולפנה קמפוס חדש ומודרני, במקום מתאים יותר בעיר"  - נענינו בשעתו בחיוב לבקשתך, והסכמנו, יחד עם הנהלת הרשת ונציגי ההורים, לביצוע המעבר הזמני.
לא יעלה על הדעת שהיום, במחי הודעה לָקונית לרשת, אתה מתכוון להפר את שתי ההתחייבויות שבבסיס ההסכמה ולגרש את האולפנה לחלוטין מן העיר. לא תהיה תפארתך על הדרך הזו".

לדברי סמוטריץ', האולפנה סופגת יחס מפלה בשל העובדה שמדובר במוסד דתי לאומי ולא חרדי: "אני מכיר אכן את טענתך ולפיה סגירת האולפנה נעשית מאחר וכיום חלק מגדול מהתלמידות בה אינן תושבות העיר. בכל הכבוד, אתה יודע שהתירוץ הזה לא מחזיק מים. בני ברק מלאה ברוך השם ישיבות שבהן רבים מן התלמידים אינם מתגוררים בעיר ומגיעים למוסדותיה המפוארים מערים וישובים אחרים. אתה יודע מצוין שלא היית מעלה בדעתך לסגור מוסד חינוכי מפואר לו היה מדובר במוסד חרדי. ההתעמרות באולפנה היא רק בשל היותה ציונית דתית ולא חרדית ולכך אין בכוונתי להסכים.

"אתה, כמו תושבי עירך, יודעים ומכירים היטב את אהבתי ומחויבותי לציבור החרדי ולצרכיו בכל תפקיד שבו אני נושא, ואת מאמציי כשר תחבורה לטובת הציבור החרדי בכלל ולטובת בני ברק ותושביה בפרט. עצוב לי שאתה בוחר לפעול אחרת ונהוג בחוסר הוגנות כנגד מוסד חינוך מפואר רק בשל היותו משתייך לציונות הדתית. אני סמוך ובטוח שתושבי עירך מתנערים מהתנהלותך הזו וכואבים אותה בדיוק כמוני.

"אני קורא לך לחזור בך, למנוע מחלוקת ופירוד בין הציבורים ולחסוך מאיתנו את הכורח לצאת במאבק נחוש להמשך קיומה של האולפנה". סיים ח"כ סמוטריץ'.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן