קבינט הקורונה: פרופ' אש המליץ על סגר או ריסון מהודק

בדומה לקודמו במהלך החגים, פרופ' אש הציג לשרים את שתי האפשרויות להתמודדות עם העלייה בתחלואה, כאשר לדבריו תוך שלושה שבועות תגיע ל-7,400 מאומתים מדי יום, ו-1,200 חולים במצב קשה

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 06/12/20 17:30 כ בכסלו התשפא

קבינט הקורונה: פרופ' אש המליץ על סגר או ריסון מהודק
עוד סגר? , צילום: דוברות המשטרה

קבינט השרים לענייני קורונה מתכנס בשעה זו, במטרה לדון בהגבלות האפשריות שיוטלו במהלך חנוכה ובפיילוט הקניונים. מחלוקת במשרד הבריאות ובממשלה לגבי היתכנות הסגר בחנוכה, ופעילות מערכת החינוך. יחד עם זאת, בכל מקרה תהיה המלצה לשהות רק במסגרת המשפחה הגרעינית.

במהלך הדיון אמר יו"ר כחול לבן בני גנץ לראש הממשלה נתניהו כי "סיכמנו שנקים ועדת שרים שתקבע את אופן חלוקת החיסונים". נתניהו השיב לו והבהיר: "ועדה מקצועית מטפלת בנושא החיסונים ואופן חלוקתם - כך נהוג בעולם".

בעקבות אי היכולת של משרד הבריאות לדרוש בידוד רק ממדינות מסוימות, ראש שירותי בריאות הציבור תמליץ לקבינט להכניס לבידוד את כל השבים מחו"ל, גם ממדינות ירוקות. תושבי ישראל שיחזרו מטורקיה ומסרביה - ככל הנראה ישהו בבידוד במלונית קורונה ייעודית למשך 7 ימים, ואת המשך הבידוד יעשו בביתם.

פרויקטור הקורונה, פרופ' נחמן אש הציג את התחזית להתפשטות הקורונה, כאשר אם מקדם ההדבקה הנוכחי יישאר, כבר בעוד שבעה ימים, יהיו 3,700 נדבקים חדשים מדי יום, ומספר החולים הקשה יעמוד על 600. בעוד שלושה שבועות מספר הנדבקים היומי יכפיל את עצמו ויעמוד על 7,400 חולים וכך גם מספר החולים הקשה עם שיא של 1,200.

הפרויקטור אש הציע לקבינט שתי אפשרויות להתמודדות עם העלייה בתחלואה:

1. סגר מהודק (שמירה על החינוך ומקומות העבודה): ייפתחו רק מקומות עבודה ללא קבלת קהל, הקניונים ייסגר וכך גם השווקים וחנויות הרחוב שנפתחו רק לפני זמן מה. כמו כן, מערכת החינוך בערים אדומות וכתומות תיסגר והתחבורה הציבורית תצטמצם ב-50 אחוזים.

2. סגר (מודל ראש השנה):מקומות העבודה ייפתחו ללא קבלת קהל והקניונים ייסגרו, אך בשונה מהמודל הראשון, כאן תיסגר מערכת החינוך בכל רחבי הארץ ויוטלו הגבלות תנועה על האזרחים.