אמיר אוחנה: אריה שיף הוא אזרח למופת - המדינה צריכה לתת לו גב

השר לביטחון פנים טוען תושב ערד שירה והרג אדם שניסה לגנוב את רכבו - פעל כשורה, אך מבהיר: "אני מסתמך על הפרסומים בכלי התקשורת, וברור לי שיש ראיות שעוד לא נחשפתי אליהן" | בתוך כך, הורה בית המשפט לשחרר את שיף למעצר בית

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 06/12/20 16:36 כ בכסלו התשפא

אמיר אוחנה: אריה שיף הוא אזרח למופת - המדינה צריכה לתת לו גב
השר לביטחון הפנים אוחנה ומ"מ המפכ"ל ניצב מוטי כהן, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

לפני שבוע ירה למוות אריה שיף, תושב ערד, בן 70, במוחמד אל-אטרש, שניסה לגנוב את רכבו באישון לילה. שיף שהזעיק את כוחות ההצלה נלקח לחקירת משטרה שם הוא הואשם בהמתה בקלות דעת, וכעת, לאחר שהתקבל במשטרה סרטון של האירוע הוא נחשד ברצח באדישות. היום (א') הורה בית המשפט בבאר שבע לשחרר את שיף למעצר בית, בניגוד להמלצת המשטרה שביקשה להאריך את מעצרו.

המעצר עורר סערה ברחבי הנגב, כאשר תושבי ערד רבים הפגינו נגד מעצרו, ונגד אוזלת היד של המשטרה שלא מצליחה לעצור את גניבות הרכבים שמררות את חייהם. היום (א') הגיע גיבוי נוסף לשיף - השר לביטחון פנים, אמיר אוחנה. השר טען כי "אריה שיף הוא אזרח למופת", והבהיר כי "כל מה שאכתוב עכשיו מסתמך על הפרסומים בכלי התקשורת. ברור לי שיש ראיות שעוד לא נחשפתי אליהן, אך מתוך הנחה שאין שם ראיית זהב שמשנה באופן מהותי את פני הדברים, אני רוצה לומר כמה דברים".

אוחנה המשיך ותיאר בפוסט בפייסבוק כי "גנב מהפזורה הבדואית, שזוהי לו איננה עבירה ראשונה (ישב במאסר בעבר) ניסה לגנוב את רכבו. מה רשויות החוק מצפות מאזרח למופת שכזה שיעשה? שיאפשר לגנב לגנוב את רכושו? שיצעק? שיחסום את הרכב בגופו? והלא ברור שכל עימות עם הגנב עלול לסכן את חייו. מי כמו המשטרה יודעת זאת". 

"במאבק בפשיעה יש טובים ורעים", המשיך השר לביטחון פנים, "יש אזרחים שומרי חוק שפועלים כדי להגן על עצמם ועל רכושם – ויש עבריינים אלימים ומסוכנים שמתפרנסים על גבם של שומרי החוק. חובת המדינה היא לספק לאזרחיה הגנה וביטחון מפני טרור ופשיעה. ברור שהיא לא תוכל לעשות זאת ב-100 אחוזים מהמקרים. אי אפשר להציב שוטר בכל פינת רחוב 24/7".

יחד עם זאת ביקש אוחנה להבהיר כי "משמעות הדבר היא שבאותם מקרים שהאזרחים פעלו כדי להגן על עצמם, המדינה צריכה לתת להם גב", אמר השר וסיכם: "יש פעמים בחיים שהבחירה באמת פשוטה: כשהרעים נגד הטובים, אני עם הטובים".