מהחודש הבא: מאה אלף בדיקות ביום

במפקדת 'אלון' ממליצים להטיל על צה"ל את מבצע חיסוני הקורונה הארצי, ובינתיים נערכים להגדיל באופן משמעותי את מספר הבדיקות, ולייעל את מערך קטיעת שרשראות ההדבקה: "הדגש הוא בשיפור איכות החקירה"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 06/12/20 13:53 כ בכסלו התשפא

מהחודש הבא: מאה אלף בדיקות ביום
בדיקות קורונה, צילום: Yossi Aloni/Flash90

מערך קטיעת שרשראות ההדבקה והחקירות האפידמיולוגיות של פיקוד העורף, המאוגד תחת 'מפקדת אלון', שואף להגביר את יעילות פעילותו, ולהגיע לקטיעה משמעותית הרבה יותר של שרשראות ההדבקה, שתוביל לירידה בתחלואה. במקביל, נערכים בפיקוד העורף להגדלה מסיבית של כמות הבדיקות הארצית, וכן לקראת מבצע החיסונים הארצי, כשיגיעו החיסונים של חברת 'פייזר' והבאים אחריהם.

העלייה בתחלואה נמשכת, קבינט הקורונה יתכנס היום

גורם בכיר בפיקוד העורף אמר הבוקר (א') בתדרוך לכתבים כי הצבא מעוניין לקחת עליו את המשימה של מבצע החיסונים הארצי, וכי מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי, נוטה לתמוך בהצעה. לדברי הגורם, "סביר שנקים במפקדת אלון מערך חיסונים. מדובר באופרציה גדולה, עם הישג נדרש של מקסימום מתחסנים במינימום זמן ובכל הארץ. לצה"ל יש את היכולות לבצע את זה".

עוד אמרו היום בפיקוד העורף כי מערך הבדיקות צפוי לגדול משמעותית החל מהשבוע הבא, כששלוש חברות דגימה שזכו במכרז הבדיקות יחליפו את מתנדבי מד"א, וכמות הבדיקות הארצית תעלה לכמאה אלף בדיקות ביום.


(מפקד מפקדת 'אלון' תא"ל ניסן דוידי. באדיבות ynet)

הגורם בפיקוד העורף התייחס גם לנושא החקירות האפידמיולוגיות, וציין שנכון לעכשיו רבים מהמתושאלים נמנעים מלשתף פעולה עם החוקרים: יש לנו כבר 3,000 חוקרים אפידמיולוגים שפועלים והדגש הוא בשיפור איכות החקירה", אמר. "חלק מהנחקרים אמרו בהתחלה שכלל לא באו במגע עם אחרים אבל בשבועיים האחרונים עם שיפור החקירות הנתון עלה מארבעה ל-11 מגעים בממוצע מקרב 40% מהנשאלים, ועוד 5-6 מגעים מקרב 40% נוספים. קטיעת שרשרת הדבקה יעילה מגיעה לפי המחקרים מהגעה ל-18 מגעים, וזה יעד ששמנו לעצמנו כמטרה".

קבינט הקורונה יתכנס היום אחר הצהריים, וצפוי לקבל החלטה על בידוד במלוניות לחוזרים ממדינות אדומות, כדי לקטוע את ההדבקה, כשבמצב הנוכחי רבים מהשבים ממדינות אדומות, בדגש על טורקיה, לא שומרים על כללי הבידוד ומפיצים את המחלה שהביאו מחו"ל. הגורם בפיקוד העורף אמר כי "הרבה חולים חזרו מחו"ל בשבועות האחרונים בדגש על מדינות אדומות הצעד שנשקל הוא צו השעה בגלל כמות התחלואה שבאה משם. זה גול מבחוץ, חור ברשת שחייבים לסגור. חיילים לא יכריחו נוחתים להתפנות למלוניות שלנו אלא המשטרה תטפל בסוגיה זו".