מצפצפים על ההנחיות: איקאה פותחת את הסניפים

ענקית הרהיטים החליטה להפסיק לחכות לממשלה ולפתוח את הסניפים באופן מצומצם: "נשמור על בריאותם של עובדינו ולקוחותינו לפי ההנחיות". משרד הבריאות: "פותחים על דעת עצמם"

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/12/20 12:05 כ בכסלו התשפא

מצפצפים על ההנחיות: איקאה פותחת את הסניפים
סניף איקאה נתניה, צילום: Hagit Rabinowitz/Flash90

סניפי איקאה נפתחים. לאחר שכבר הודיעו על פתיחה לפני מספר שבועות וחזרו בהם, לאחר פניות ממשרד הבריאות והמתנה למתווה, לראשי הרשת הפופולרית נמאס לחכות לממשלה, והם החליטו לעשות דין לעצמם ולפתוח את הסניפים במתווה שקבעו.

בשלב זה לא יימכרו רהיטים בסניפים, והחלק היחיד שיהיה פתוח הוא קומת המוצרים החיוניים והמזון. באיקאה הודיעו הבוקר (א') כי "חנויות איקאה נפתחו במתכונת מצומצמת ועל פי התקנות של ממשלת ישראל. אנו נקפיד ונשמור כל העת על בריאותם של עובדינו ולקוחותינו על פי כל ההנחיות".

גורם באיקאה אמר ל-ynet כי החנויות נפתחות בשל היותן חנויות רחוב, והרשת "נוקטת משנה זהירות" בכך שאינה פותחת את קומות הרהיטים.

במשרד הבריאות עדיין מתנגדים לפתיחה, ומסרו כי ברשת איקאה החליטו "לפתוח על דעת עצמם". לפני כחודש הודיעו באיקאה כי יפתחו את הסניפים, באופן מוגבל, ללא אולמות התצוגה, ממלכת הילדים והמסעדות, כדי לעמוד בכללי התו הסגול, בטענה כי בידיהם חוות דעת משפטית, לפיה איקאה מוכרת מוצרים חיוניים לבית, ועל כן מותר לה להיות פתוחה, כפי שרשת מקסטוק, למשל, פתוחה לאורך כל תקופת הסגר.

עם זאת, לאחר פניית משרד הבריאות הודיעו באיקאה כי ידחו את פתיחת הסניפים, כדי להגיע להבנות עם המשרד. כעת נראה כי ברשת פקעה הסבלנות, והסניפים, כאמור, נפתחו הבוקר.