"אסור להיכנס למצב המתנה בגלל החיסונים": התכנית של בנט

יו"ר ימינה טוען כי ההישענות של הממשלה על החיסונים שיגיעו עוד תקופה ארוכה, מובילה למצב "המתנה" של המדינה. בתכנית שמפרסם בנט וכוללת עשרה צעדים, הוא טוען כי יש להגביר את כמות הבדיקות, לחזור לתכנית הרמזור ולהימנע מתפיסת ה"אקורדיון", עליה רשום נתניהו

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 05/12/20 22:31 יט בכסלו התשפא

"אסור להיכנס למצב המתנה בגלל החיסונים": התכנית של בנט
עוד תכנית שלו, הפעם תתקבל? נפתלי בנט, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ראש הממשלה נתניהו הודיע בשבועות האחרונים על חתימות עם מספר חברות תרופות על אספקת חיסונים לקורונה לאזרחי ישראל, הערב (שבת) גם הודיע שר הבריאות יולי אדלשטיין על כך שהמנות הראשונות יגיעו כבר בשבועות הקרובים וייתכן אף במהלך חודש דצמבר. 

יו"ר ימינה, נפתלי בנט טוען כי דווקא בגלל הציפייה לחיסונים, "אסור להיכנס למצב המתנה". בנט אומר כי יש עוד זמן רב לפני שהחיסונים יגיעו לכלל האזרחים ועד אז יש תקופה ארוכה בה אנשים רבים יידבקו, ועוד רבים ימותו. בנוסף, הכלכלה עדיין נמצאת בירידה, ועשרות מבקשי עבודה מתווספים בכל יום.

בנט פרסם הערב (שבת) תכנית עם עשרה צעדים שעל הממשלה לעשות עד הגעת החיסונים וכדי להימנע מסגר שלישי:

1. חובת בדיקה של כל מי שנכנס לישראל - כל אדם שנכנס לשטח ישראל יציג אישור על ביצוע בדיקה בתוקף של 72 שעות, וייבדק מיד עם כניסתו לארץ. מיד לאחר הבדיקה, האדם ישהה בבידוד של מספר שעות עד לקבלת התוצאה השלילית. בנט אומר כי "מי שלא מוכן להיבדק – לא ייכנס לישראל". 

2. בדיקות המוניות קבועות ברחבי ישראל - בנט טוען כי "בשימוש בשיטת pooling המוכחת, אפשר בכל יום לפענח כ-2 מיליון בדיקות. כל יום. המשמעות – אין בעיה לבצע בדיקה שבועית קבועה של כל אזרחי ישראל". 

3. בדיקות המוניות מלאות בבתי ספר וגני ילדים - "אין סיבה להשאיר ילדים או מורים בבית. פשוט לבדוק ושוב ושוב", אומר יו"ר ימינה. 

4. הפעלת הרמזור - בנט טוען כי "עד היום דיברו הרבה על הרמזור, אך בפועל—הוא לא מיושם. נכון להיום אין הבדל בין עסקים בעיר אדומה לעיר ירוקה. מכוני הכושר סגורים בשניהם. כנ״ל מסעדות. 
כל הרעיון ברמזור הוא היחס השונה. כיום עיר ירוקה משלמת את המחיר של התנהלות מופקרת בעיר אדומה. אין בכך היגיון". 

5. שידרוג מערך בדיקות אפדמיולוגיות ושילוב בכלי האיכון - "החקירה מבוססת על זיכרון הנדבק" אומר בנט, זאת בזמן שדווקא כלי השב"כ זוכים לביקורת. הוא טוען כי החיבור של שני הדברים יפתור את הבעיה כאשר איכון השב"כ יהווה כלי עזר לחקירה. 

6. להיפטר מתפיסת הסגרים והאקורדיון - בביקורת ישירה על נתניהו, בנט טוען כי תפיסת הסגר כ"הצלחה" נכשלה, ואינה מנסה לעבור לשיטת ה"פינצטה" שמטרתה איתור הנשאים ובידודם, לצד פתיחת הכלכלה ומערכת החינוך. 

7. הפעלה מלאה של מערכת החינוך על בסיס 11 הנקודות - מתוך הכלל לפיו לא סוגרים יותר את מערכת החינוך, בעזרת לימוד בחוץ. צמצום ל-4 מקצועות יסוד. התנדבויות. משמרות. וכמובן בדיקות קורונה רבות.  

8. החזרת פעילות החוגים וההעשרה הבלתי פורמלית לילדי ישראל - על בסיס תו סגול מחמיר בערים ירוקות ובדיקות שבועיות. ניתן יהיה להחזיר את החוגים ופעילות תנועות הנוער לילדים ונוער.

9.  החזרת הספורט והאימון הגופני – יש לאשר תו סגול מותאם לכל סוגי מכוני כושר בערים ירוקות. בנט טוען כי "מחיר הבריאות שאזרחי ישראל משלמים הוא איום ונורא, ואנחנו מאבדים אלפי עסקים, שולחים רבבות לאבטלה. לשווא. בלי סיבה". 

10. הכשרות מקצועיות, הסבות מקצועיות לפני הראשון ביולי 2021 - קרוב למיליון אנשים נמצאים כרגע בחל"ת או מקבלים דמי אבטלה. כדי לממן את כל ההוצאה הזאת, נוטלת המדינה הלוואות גדולות, כאשר בנט מוסיף וטוען כי "והחוב הלאומי זינק מ-60 אחוזים מהתוצר הלאומי לכמעט 80 אחוזים". בנט טוען מה יקרה בראשון ביולי כאשר דמי האבטלה ייגמרו ושואל "האם יש מיליון משרות שממתינות?", ועונה שלא. יו"ר ימינה אומר כי כעת צריך לפעול כדי לעודד את העסקים, לייצר משרות, להכין אנשים ליציאה.