במהלך השבת: רעידת אדמה מאזור תורכיה, הורגשה בצפון הארץ

רעידת אדמה בעוצמה בינונית, שאירעה בים התיכון סמוך לאנטליה הורגשה במספר ערים באזור צפון הארץ. פיקוד העורף מזכיר: יש לצאת ממבנים אל שטחים פתוחים, ולהתרחק מחוף הים

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 05/12/20 18:39 יט בכסלו התשפא

במהלך השבת: רעידת אדמה מאזור תורכיה, הורגשה בצפון הארץ
רעידת אדמה על סייסמוגרף, צילום: shutterstock

רעידת אדמה בעוצמה 5.4 בסולם ריכטר הורגשה היום (שבת) באזורים רבים בצפון הארץ. פיקוד העורף מיהר לדווח כי מוקד הרעש היה בים התיכון, סמוך לתורכיה, והודיע כי הרעידה הורגשה בנהריה, חיפה ונצרת ובקריות. תושבים רבים באזורים אלו מסרו כי חשו בתזוזות.

בפיקוד העורף פרסמו את ההנחיות להתנהגות נכונה בעת התרחשות רעידת אדמה: גם אם טרם ידוע מה הסיבה לרעידות שהורגשו, יש להתייחס לכל רעידה כאל רעידת אדמה חזקה ולעבור באופן מידי למקום בטוח, ובעדיפות גבוהה למקום פתוח. 

אחרי הגעה למקום הבטוח, בפיקוד העורף מנחים להתרחק לחלונות, קירות חיצוניים ומדפים. יש להתגונן באמצעות הכנסת הראש בין הברכיים והגנה על הראש עם הידיים. אין להיכנס למעליות או מקלטים תת קרקעים, ולהתרחק ככל האפשר מחוף הים מחשש לצונאמי. 

עוד הנחו בפיקוד העורף כי "בעת שהייה בחוץ, ברחוב או בשטח פתוח , אם הרעידה מתרחשת בעת שאתם מחוץ לבניין - הישארו בשטח הפתוח והתרחקו ככל האפשר ממבנים. היזהרו מחפצים נופלים כדוגמת אבני חיפוי לקירות, מדחסי מזגנים, שברי זגוגיות וחוטי חשמל קרועים".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן