"המקצוענים": מפלגה חדשה מצטרפת למירוץ

מתכוננים לבחירות: מפלגה בהובלת אנשי מקצוע רבים, עומלת על הרכבת רשימה למערכת הבחירות הקרבה, כאשר הנושא המרכזי שלה הוא המאבק בקורונה והחזרת הכלכלה למסלולה

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 05/12/20 18:20 יט בכסלו התשפא

"המקצוענים": מפלגה חדשה מצטרפת למירוץ
שוקל להצטרף? שי באב"ד, צילום: Flash90

החוק לפיזור הכנסת שאושר השבוע בקריאה טרומית במליאה, גרם לגורמים רבים בציבוריות הישראלית לשקול את צעדיהם. אמש (ו') פורסם לראשונה בחדשות 12 כי מפלגה חדשה צפויה להצטרף למירוץ בבחירות הקרבות ובאות - מפלגת "המקצוענים".

המפלגה חרטה על דגלה להביא ניהול מסוג אחר, מקצועי יותר למשבר הקורונה הבריאותי והכלכלי, כאשר השמות המרכזיים ששמם הוזכר בהקשר למפלגה הם המפלגה תבטיח ניהול אחר למשבר הקורונה כשהשמות המרכזיים שנמצאים על הכוונת של מרכיבי הרשימה הם מנכ"ל משרד האוצר לשעבר, שי באב"ד, יו"ר מרכז השלטון המקומי, חיים ביבס, חברת הכנסת יפעת שאשא ביטון, פרויקטור הקורונה הקודם, פרופ' רוני גמזו, מנכ"ל בית החולים הדסה, זאב רוטשטיין, מנכ"לית משרד החינוך לשעבר מיכל כהן ומנכ"לית משרד המשפטים לשעבר אמי פלמור.

מקימי המפלגה טוענים כי הם ככל הנראה ייתנו את תמיכתם במועמד שיקבל הכי הרבה קולות בבחירות הקרובות, כשהמשמעות היא שגם ההמלצה בנתנתיהו על הפרק. בנוסף לנושא הקורונה, המפלגה תתחייב לפעול לשינוי שיטת הממשל ותשים דגש על ניסיון מקצועי וציבורי.

מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב, מיהר להגיב לטענות בחשבון הטוויטר שלו ואמר: "אנשים משרבבים את שמי להתארגנויות פוליטיות. יש תשובה מאוד פשוטה לזה. אני לא. נקודה".

גם יושבת ראש ועדת הקורונה, חברת הכנסת שאשא ביטון הכחישה את העניין ואמרה: "אנו עדים כל יום לניסיון להדביק לי חיבור כזה או אחר. כאשר אקבל את החלטתי אעמוד מול הציבור ואציג אותה בשקיפות מלאה כפי שנהגתי עד כה. אין כל קשר ביני לבין ההתארגנות שהוצגה".