הבגרות תצומצם לחמישה מקצועות בלבד

שר החינוך גלנט הודיע כי הבגרות השנה תצומצם לחמישה מקצועות בלבד, בעקבות הקורונה והפיגור בלימודים בשל הסגר: "יבוצעו התאמות נוספות שכוללות צמצום של חומר הלימוד, מיקוד של החומר והגדלת הבחירה בשאלות הבחינה"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 03/12/20 17:31 יז בכסלו התשפא

הבגרות תצומצם לחמישה מקצועות בלבד
בחינת בגרות. ארכיון, צילום: נעם רבקין פנטון, פלאש 90

שר החינוך, יואב גלנט, הודיע היום (ה') כי בחינות הבגרות בשנה הקרובה יצומצמו בשל הקורונה, ובחינות חיצוניות יתקיימו בחמישה מקצועות בלבד. גלנט כתב בפנייה לתלמידי התיכונים כי "לאחר עבודת מטה נרחבת בנושא, הודעתי היום כי השנה יבוטל מקצוע בגרות חיצוני נוסף - כך שתבחנו ב-5 מקצועות חיצוניים בלבד. בנוסף, יבוצעו התאמות נוספות שכוללות צמצום של חומר הלימוד, מיקוד של החומר והגדלת הבחירה בשאלות הבחינה. 

התיכוניסטים חוזרים ללמוד: לפחות יומיים בשבוע, עד 20 בכיתה

"אני מבטיח שאנו נמצה את כל הכלים העומדים לרשותנו כדי לתת לכם, לכל אחת ואחד מכם, הזדמנות ראויה ואמיתית להצליח". הוסיף שר החינוך.

מנכ"ל מרכז ישיבות ואולפנות בני עקיבא, אלחנן גלט, בירך על ההחלטה, וקרא להתמיד בה גם בתקופות שגרה. גלט כתב כי "ברצוני לחזק את ההחלטה החשובה, חשוב שמשרד החינוך ימשיך להיות קשוב לצרכי התלמידים בתקופה מורכבת זו". לדעת גלט יש לצמצם את מספר הבגרויות באופן קבוע – "צמצום מספר הבגרויות יאפשר ביצוע עבודות חקר ולמידה אישית על ידי התלמידות והתלמידים, כך שיוכלו לפתח חשיבה עצמאית, חוקרת וביקורתית".

גלט הרחיב מה הם המקצועות שיישארו בעיניו במתכונת של בגרות: "מקצועות הליב"ה ויהדות כמובן שהיא חלק מהזהות שלנו". גלט המשיך להסביר על חשיבות הרפורמה- "בעולם של המאה-21, הידע קיים ברשתות, האתגר הגדול הוא הענקת יכולות מחקר ועצמאות מחשבתית לכלל התלמידים".