"על שלושה פשעי ישראל, ועל ארבעה לא אשיבנו": איילת שקד בתפקיד הנביא עמוס

חברת הכנסת מימינה תקפה מעל דוכן הכנסת את הממשלה, והשתמשה במילותיו של הנביא: "על שלושה פשעי ישראל ועל ארבעה לא אשיבנו - את ארבעת הפשעים של הממשלה, לצערי לא היה קשה למצוא"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 02/12/20 19:51 טז בכסלו התשפא

"על שלושה פשעי ישראל, ועל ארבעה לא אשיבנו": איילת שקד בתפקיד הנביא עמוס
בתפקיד הנביא עמוס. איילת שקד, צילום: דוברות הכנסת – דני שם טוב

חברת הכנסת איילת שקד, תקפה היום (ד') את התנהלות הממשלה, בנאום שקדם להצעת החוק לפיזור הכנסת שהגישה סיעת ימינה. שקד השתמשה במילותיו של הנביא עמוס, בתוכחה שלו כלפי ישראל כשקרא "על שלושה פשעי ישראל ועל ארבעה לא אשיבנו".

"עמוס מתאר רשימת חטאים הנוגעים לקלקול החברתי והמוסרי של העם", אמרה שקד, "אילו עמוס היה נואם היום פה מעל דוכן הכנסת. הוא לא היה מוכיח את העם. עם ישראל בשעות מבשר התגלה, גם במשבר הזה, במלוא יופיו עוצמתו וחוסנו".

שרת המשפטים לשעבר טוענת כי "עמוס היה מדבר על הריקבון של ההנהגה הישראלית. הוא היה עומד כאן ושואל את עצמו במה חטא עם ישראל, שבזמן של משבר כזה קשה הוא "זכה" להנהגה כל כך כושלת".

"את ארבעת הפשעים של הממשלה - לצערי לא היה קשה למצוא", אומרת שקד, ומונה את "פשעי הממשלה: הפשע הראשון, בעיני זה הפשע הראשון, הפקרת מערכת החינוך. העם היהודי הוא עם הספר. החינוך הוא ערך עליון אצלנו. איך אפשר להפקיר ככה את ילדי ישראל שכל כך הרבה חודשים הם לא למדו. וגם עכשיו שכאילו החזירו את התיכונים לבית הספר. לומדים שעתיים ביום, יומיים בשבוע לא רציני בכלל. במקום לתת את הסמכויות לראשי הרשויות, כל ראש עיר יודע איך הוא יכול לפתוח אצלו את מערכת החינוך. אבל אצלנו, עם הספר – הפקרות.

"הפשע השני: האבטלה. מדינת ישראל היא המדינה עם אחוזי האבטלה מהגבוהים בעולם המערבי בעקבות משבר הקורונה. אבטלה קשה, עסקים שפושטים את הרגל, עוברים מסגר שני לסגר שלישי. 
הסגרים הם נהיו הפתרון. אבל איך זה פתרון אם כל חודשיים צריך לעשות עוד סגר? סגר זה נשק יום הדין. מדינות מצליחות לא מגיעות בכלל לסגר שני שלא נדבר על סגר שלישי. 

"הפשע שלישי: אגו. כן, בגלל אגו לא נעשו כאן דברים משמעותיים בזמן האחרון. בגלל אגו לא העבירו את המערכות למשרד הביטחון, לא בנו בזמן מערך לקטיעת שרשראות הדבקה, וגם עכשיו למדינת ישראל יש מספיק בדיקות, יש מאות אלפי בדיקות ביום שאפשר לעשות. למה לא מסתערים, לדוגמא, על כל תל אביב, בודקים את כל תל אביב, מנקים אותה, על כל ירושלים, בודקים את כל ירושלים מנקים אותה, על הגליל, על הנגב, מחלקים את הארץ לאזורים, עושים בדיקות המוניות, זה אפשרי. זה לא פשוט, כן זה דורש פרוצדורה, אבל זה אפשרי. למה לא עושים את הדברים הנכונים האלה?".

החטא הכי חמור בעיניי שקד הוא אי אישור תקציב המדינה ו"כפי שאמר הנביא, "לא אשיבנו". אי אפשר להמשיך יותר בלי תקציב מדינה. אתם קולטים שהמדינה מתנהלת עם תקציב מלפני שלוש שנים, בשעת משבר כזה קשה, תקציב מלפני שלוש שנים?! הממשלה המופקרת הזאת מחזיקה את התקציב כבן ערובה של סכסוכיה הפוליטיים ולאזרחי ישראל אין תקציב. לא סתם קבע המחוקק שאם אין תקציב צריך ללכת לבחירות. זה לב ליבה של פעילות הממשלה".

שקד אמרה כי היא מקווה שהכנסת תתפזר במהרה "ולא נבזבז זמן מיותר זמן. זמן שעולה לציבור הרבה כסף. במריחה מיותרת של הממשלה הכושלת הזאת. הגיע הזמן להנהגה חדשה".