"אנחנו במדרון חלקלק, העלייה בתחלואה עלולה להוביל למצב חירום"

מנכ"ל משרד הבריאות הביע דאגה מהעלייה בתחלואה בימים האחרונים: "בשלב הזה של היציאה מהסגר היינו אמורים להיות על תחלואה של כ-500 נדבקים ביום ואף למטה מזה". אתמול אובחנו 1,182 חולים חדשים

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/12/20 11:20 טז בכסלו התשפא

"אנחנו במדרון חלקלק, העלייה בתחלואה עלולה להוביל למצב חירום"
קורונה, צילום: נתי שוחט, פלאש 90

מספר הנדבקים היומי גבוה, ומקדם ההדבקה ממשיך לעלות. על פי נתוני משרד הבריאות מהבוקר (ד'), אמש אומתו בישראל 1,182 חיוביים חדשים לקורונה, מתוך 63,993 תוצאות בדיקות שהתקבלו אמש, ומאז חצות אומתו 232 בני אדם נוספים. 

משרד החינוך מפרסם את המתווה העקרוני לחזרתם של תלמידי כיתות ז'-ט'

שיעור הנדבקים החיוביים מתוך כלל הבדיקות עומד על 1.9%, נמוך יותר מסוף השבוע אך עדיין גבוה מדי. נכון להיום יש בישראל 266 חולים במצב קשה, מתוכם 94 הזקוקים להנשמה. מאז אתמול נפטרו 12 חולים בקורונה, ומספר הנפטרים הכולל עומד על 2,877.

"זה בהחלט מדאיג", אמר הבוקר מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי, בראיון ל-Ynet. "מקדם ההדבקה עולה ומתייצב כרגע בין 1.1 ל-1.2 שזה גבוה. אנחנו בהחלט הולכים לכיוון של החמרה בתחלואה. אנחנו חייבים להוריד אותה, אנחנו חייבים להילחם בה. פתחנו את הלימודים כמעט לחלוטין, פתחנו הרבה מהמסחר, ויחד עם עוד דברים שאנחנו לא מקפידים זה מביא לתחלואה וחייבים להתעשת".


(תדרוך הממונה על בריאות הציבור, ד"ר שרון אלרעי פרייס, אמש)

לדברי פרופ' לוי, התחזיות ליציאה מהסגר הראו תחזית שונה לחלוטין: "אני מזכיר לכם שבשלב הזה של היציאה מהסגר היינו אמורים להיות על תחלואה של כ-500 נדבקים ביום ואף למטה מזה ועם מקדם הדבקה נמוך יותר של 0.8. אנחנו נמצאים עם תחלואה רבה במגזרים שונים וללא ספק הדבר הזה מדאיג מאוד ויכול להוביל אותנו למצב חירום. מה זה מצב חירום? זה עומס בבתי חולים ועלייה במספר הנפטרים. אנחנו אולי עדיין לא שם, אבל בהחלט יכולים להגיע לכיוון הזה".

אמרת שאנחנו צריכים להתעשת, איך עושים את זה?

"בראש ובראשונה, וזו לא קלישאה למרות שייתכן שהציבור עייף לשמוע את זה, ההתנהגות שלנו. המסכה, הריחוק, מניעת ההתקהלות. לשמור על בידוד במקרה של חשיפה לחולה בקרבה מסוכנת, כמובן למי שחזר ממדינה אדומה בחו"ל, כמו למשל מטורקיה".

ואם לא נתעשת, אנחנו בדרך הבטוחה לסגר השלישי?

"ייתכן מצב של עצירת ההתקדמות ביציאה מהסגר השני. נשארו לנו עוד כמה צעדים שלא השלמנו בשל התחלואה, ויכול להיות שאנחנו נטיל מגבלות חדשות. תבינו, קל לבוא ולומר 'סגר'. אנחנו מבינים בדיוק מה זה סגר ולכן ללא ספק הוא אחד הכלים בארגז וראינו כשהתחלנו את הסגר בערב ראש השנה והחמרנו אותו בערב יום הכיפורים - זה הביא תוצאות".