מנהיג חמאס בעזה יחיא סינוואר נדבק בקורונה

בהודעה הרשמית של ארגון הטרור מסרו כי מצבו של סינאוור טוב וכי הוא נכנס לבידוד בביתו. מצב התחלואה הכולל בעזה מחמיר עם מעל 30% נמצאו חיוביים לנגיף ואפשרות לסגר מלא

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/12/20 13:09 טו בכסלו התשפא

מנהיג חמאס בעזה יחיא סינוואר נדבק בקורונה
סינוואר, צילום: פלאש 90. עבד רחים חטיב,

סוכנות הידיעות הפלסטינית "שבאב" דיווחה היום (ג') כי מנהיג חמאס ברצועת עזה נדבק בנגיף הקורונה. מאוחר יותר חמאס אישרו כי יחיא סינאוור בן ה-58, נדבק בנגיף ונשלח לבידוד בביתו, כמו כן הודיעו מצבו טוב וימשיך את עבדותו כרגיל. מנהיג ארגון הטרור נחשב כקבוצת סיכון לאחר שחלה בעבר בסרטן ועבר ניתוח ראש וטיפולי הכימותרפיה, שהחלישו אצלו את המערכת החיסונית.

כלל מצב התחלואה בעזה הולך ומחמיר, כש-30% מהנבדקים ברצועה נמצאו חיוביים לנגיף. על פי הנתונים בעזה ביממה האחרונה אותרו  815 נדבקים חדשים מתוך 2,573 בדיקות בלבד. מספר החולים הפעילים 9,627  מתוכם 132 חולים במצב קשה. מתחילת המגפה מתו 111 בני אדם.

עקב המצב בחמאס שוקלים להטיל סגר מלא על רצועת עזה, אך חוששים ממשבר כלכלי שיגיע אחריו. גורמי הרפואה הבינלאומיים שבמקום הביעו תמיכה בסגר המלא, מעבר להגבלות הקשות שמתקיימות כעת. בעזה כבר נעשה סגר בעבר וגם עוצר על שכונות עם תחלואה גבוהה, אך גם בעזה לאחר פתיחת הסגר נתוני התחלואה טיפסו בצורה גבוהה.