טרגדיה: יונתן היילו, שהורשע בהריגת גבר שאנס אותו, נמצא ללא רוח חיים

גופתו של יונתן היילו, שנדון ל-20 שנות מאסר אחרי שהורשע בהריגת ירון איילין, שאנס וסחט אותו, ושוחרר לאחר מאבק ציבורי מתמשך, נמצאה בחוף היום בנתניה. משפחתו ממתינה לתוצאות נתיחת הגופה

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/11/20 14:08 יד בכסלו התשפא

טרגדיה: יונתן היילו, שהורשע בהריגת גבר שאנס אותו, נמצא ללא רוח חיים
יונתן היילו ז"ל, צילום: פלאש 90

סוף טרגי לסיפור כואב. גופתו של יונתן היילו, שהורשע בהריגת הגבר שאנס וסחט אותו, ירון איילין, ושוחרר מהכלא לאחר מאבק ציבורי ממושך, נמצאה היום (ב') בחוף הים בנתניה. אחותו של היילו אמרה כי המשפחה ממתינה לתוצאות נתיחת הגופה, שם יבדקו בין היתר אם שם קץ לחייו.

סנגורו של היילו, אלון אייזנברג, אמר כי מדובר ב"יום עצוב ונורא". חברתו, ספיר סלוצקר עמראן, סיפרה לכאן חדשות כי "הוא עבר תקופה מאוד קשה. אנחנו שוכחים שאנשים שיוצאים מהכלא ועברו פגיעות מיניות צריכים עזרה ושיקום ותמיכה והמערכות לא מוכנות לזה מבחינה ארגונית ותקציבית".

לדבריה, "הוא הביע מצוקה בתקופה האחרונה כי לא מצא עבודה. סימנו אותו כאסיר משוחרר. מלכתחילה הוא לא היה צריך להיכנס לכלא אלא לזמן קצר ולמסגרת שיקומית. יש אנשים שנרתמו אבל גם יש אנשים שהפנו את הגב ונהגו בו בגזענות וחשדנות ודעות קדומות".

בשנת 2013 נדון היילו ל-20 שנות מאסר לאחר שהורשע ברצח של ירון איילין, גבר שאנס אותו וסחט אותו. השופטים קבעו כי "אף אם הנאשם היה קורבן למעשים איומים מצד המנוח, ישנן דרכים חוקיות להתמודד עם מעשים עברייניים כאלה ואין לתת לגיטימציה לנטילת חיים של אחר גם בסיטואציות קשות ומורכבות". השופטים קבעו אחריות מופחתת לרצח, בשל הנסיבות שהביאו אליו.

הוא זכה לתמיכה ציבורית רחבה, ומאבק נרחב התנהל לשחרורו. לאחר מאבק משפטי ממושך, שונתה הרשעתו לסעיף של הריגה, ועונשו קוצר ל-12 שנות מאסר. בהמשך חתמו 65 ח"כים על פנייה לנשיא המדינה לשחררו, וב-2018 החליטה ועדת השחרורים של השב"ס על שחרורו.

היילו הסתבך בהמשך בעבירות שונות ובהפרת תנאי שחרורו, והוחזר לכלא לתשעה חודשים. לפני כשבועיים התראיין ל-ynet, קרוב לחצי שנה לאחר ששוחרר בשנית, ואמר כי "אני מאוד מודה לאלו שהפגינו בשבילי, לנשיא, ולכל האנשים שעזרו ותמכו. מודה מהלב. אני רוצה הפעם באמת להחזיק את עצמי בידיים, להיות בן אדם. סך הכל עברתי דברים קשים מאוד. הייתי רוצה עוד הזדמנות שיקום או לעבור לקיבוץ. נשארו לי עוד שנתיים וחצי כאסיר ברישיון, הייתי מאוד רוצה שאנשים ייתנו לי מסגרת לעבוד ולתפקד בה".