בשל הגידול בתחלואה: צה"ל נערך לעוצר יציאות לחודש

בשל העלייה בתחלואת הקורונה והאפשרות להטלת סגר כללי נוסף בהמשך החורף, בצה"ל נערכים והודיעו לחיילים להגיע עם ציוד לחודש. אמ"ן: "ייתכן גל תחלואה משמעותי עוד לפני השפעת החיסון"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 30/11/20 10:52 יד בכסלו התשפא

בשל הגידול בתחלואה: צה"ל נערך לעוצר יציאות לחודש
חיילי צה"ל במסכות, צילום: דוד כהן, פלאש 90

התחלואה מתפשטת, ובצה"ל נערכים לעוצר יציאות בתקופה הקרובה. בצבא הודיעו לחיילים לחזור מחופשתם הקרובה עם ציוד שיספיק לשהייה של חודש במסגרת צבאית, בשל העלייה בתחלואת הקורונה וההבנה כי ייתכן ויידרשו צעדים חריפים בקרוב.

סגר בחנוכה? קבינט הקורונה ידון בהגבלות נוכח העלייה בתחלואה

בשלושת השבועות האחרונים הכפיל את עצמו מספר החולים בצה"ל, והוא עומד נכון להבוקר (ב') על מאתיים משרתי חובה וקבע. על פי דו"ח אמ"ן, שהתפרסם הבוקר, מספר החולים בפועל גבוה בהרבה ממספר החולים המתפרסם על ידי משרד הבריאות: "מספר המאומתים החדשים נמוך יותר מהצפוי בגלל מיעוט בדיקות ביממה החולפת ביחס לממוצע", נאמר בדו"ח.

על פי הדו"ח היומי של מרכז המידע והידע של אמ"ן, "מניתוח הזמן להתפתחות גל תחלואה חריף, מתברר שייתכן גל תחלואה משמעותי עוד לפני השפעת החיסון - במקרה שפתיחת המשק תיעשה בצורה לא מבוקרת. על כן, אנו ממליצים להמשיך ולהקפיד בחודשי החורף הקרוב על כללי הזהירות ולהימנע משאננות שתוביל לגל תחלואה שכזה".

שר הבריאות, יולי אדלשטיין, אמר הבוקר בראיון ל'ידיעות אחרונות' כי "לא נתפתה בשום צורה לפתיחות חדשות ונוספות. עם זאת, אני לא חושב שצריך לעשות רוורס מבחינת מערכת החינוך והיא תיפתח בהתאם לתכנון. חדרי כושר ומסעדות, שהם בוודאי קרובים ללבי, לא צריך להתפתות ולפתוח אותם. אני לא רוצה שנפתח ושבוע לאחר מכן נלך לסגר".

לדברי אדלשטיין, "לפי נתוני התחלואה אנחנו בכיוון של עלייה מתמדת. זה לא אומר שנהיה בעוד שבוע בסגר. הנגיף הזה משחק איתנו משחקים, אבל הכיוון הוא מאוד לא נכון. סיכמנו במשרד שקבינט הקורונה יאשר מדדים מאוד ברורים למתי נכנסים לסגר שלישי".