עיריית ירושלים מנגישה שירותים מרחוק – גם בשפת הסימנים

בשל הקושי בהגעה לעירייה בתקופת הקורונה, השיקה לאחרונה עיריית ירושלים שירות ייחודי, המאפשר קבלת שירות מונגש בשפת הסימנים באמצעות מוקד ווטסאפ ייעודי לכבדי שמיעה וחירשים

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 29/11/20 10:34 יג בכסלו התשפא

עיריית ירושלים מנגישה שירותים מרחוק – גם בשפת הסימנים
יוזמה מבורכת. משה ליאון., צילום: יונתן סינדל/ פלאש 90

תקופת הקורונה וסגירת קבלת הקהל בעירייה יצרו קושי מיוחד עבור אוכלוסיות הזקוקות להנגשה בשפת הסימנים. כדי להתמודד עם המצב הזה השיקה בימים האחרונים עיריית ירושלים את השירות החדש, שיינתן ע"י מתורגמן לשפת הסימנים, שיתרגם את השיחה לפונה בשיחת וידאו דרך אפליקציית ווטסאפ. 

השירות יינתן במחלקות ארנונה, חניה וחינוך, באמצעות פנייה למספר טלפון 051-5151128, בימים א' ו-ג', בכל שבוע, בין השעות 08:00 עד 13:00. בנוסף תתאפשר השארת הודעה כתובה במוקד עם שם הפונה ומהות הפניה, ושיחה חוזרת תתבצע אל הפונה בהקדם.

בעירייה מוסרים כי מהלך זה הוא נדבך נוסף במהפכת השירות לתושב וערוץ קשר ייעודי שמטרתו לסייע ולהנגיש את שירותי העירייה לבעלי מוגבלויות, זאת בנוסף לאפשרויות קבלת השירות באופן מקוון, במגוון נושאים עירוניים.

ראש עיריית ירושלים, משה ליאון אמר כי: "מדובר בצעד מבורך למען תושבי העיר. אנו משתמשים באפליקציות השיחה הפופולאריות לשימוש לטובת הנגשת השירותים לאנשים הזקוקים לתרגום לשפת הסימנים וזאת כחלק מהתוכנית לשיפור השירות העירוני לכלל תושבי העיר".