טראמפ: אם האלקטורים יבחרו בביידן, אעזוב את הבית הלבן

נשיא ארה"ב, שטרם הודה בהפסדו בבחירות, ונטען כי יסרב לעזוב את הבית הלבן לקראת השבעתו של ביידן, אמר בשיחה עם כתבים כי תוצאות הבחירות הן "הונאה", אך הבהיר כי יציית להצבעת חבר האלקטורים

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/11/20 08:21 יא בכסלו התשפא

טראמפ: אם האלקטורים יבחרו בביידן, אעזוב את הבית הלבן
טראמפ, צילום: שאטרסטוק

בדרך לכהונת נשיא חדש. נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, טרם הודה עד היום בהפסדו בבחירות, שהתקיימו בתחילת נובמבר, לג'ו ביידן, והעלה טענות חוזרות ונשנות לגניבת הבחירות ולזיופים נרחבים, טענות שלא אומתו בשום שלב. לקראת הבחירות וגם לאחריהן, לנוכח התנהלותו של טראמפ, היו שטענו כי ייתכן והנשיא יסרב להכיר בתוצאות הבחירות ולעזוב את הבית הלבן.

הלילה (ו') הבהיר טראמפ כי יציית להצבעת חבר האלקטורים, נציגי המדינות המצביעים על פי תוצאות הבחירות במדינותיהם, ויעזוב את הבית הלבן אם אכן זו תהיה תוצאת ההצבעה. למעט מקרים חריגים בהיסטוריה, חברי חבר האלקטורים מצביע תמיד בהתאם לתוצאות הבחירות, והוא יתכנס השנה ב-14 בדצמבר.

טראמפ אמר, במענה לשאלת כתב ששאל אותו האם יעזוב את הבית הלבן אם חבר האלקטורים יצביע נגדו, כי "בוודאי שאעשה זאת. ואתה יודע את זה. אך אם הם יצביעו נגדי, הם יטעו", והוסיף כי יהיה לו "מאוד קשה" להודות בהפסד, בזמן שהוא טוען שהבחירות זויפו.

הוא המשיך להתעקש כי "הבחירות האלו הן הונאה", ללא כל הוכחה שתתמוך בכך, וסירב להתייחס לשאלה הם יתמודד על מועמדות המפלגה הדמוקרטית בבחירות הבאות: "לא מעוניין לדבר על 2024 עדיין".

צילום: shutterstock

מקמפיין הבחירות של הנשיא הנבחר ג'ו ביידן נמסר בתגובה לדברי טראמפ כי "הנשיא הנבחר ביידן ניצח עם 306 אלקטורים. המדינות ממשיכות לאשר את התוצאות הללו וחבר האלקטורים ייפגש בקרוב ויכריע את ניצחונו". והוסיף: "ביידן יושבע לנשיאות ב-20 לינואר".