זינוק במספרים: מעל אלף נדבקים חדשים בקורונה

לראשונה מזה חודש, מספר המאומתים החדשים חצה את האלף ביום אחד. שיעור הבדיקות החיוביות עדיין נמוך ועומד על 1.8%. מספר החולים והנשאים הפעילים ממשיך לעלות

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 26/11/20 08:22 י בכסלו התשפא

זינוק במספרים: מעל אלף נדבקים חדשים בקורונה
מאושפזי קורונה. ארכיון, צילום: shutterstock

נתונים מדאיגים - מספר הנדבקים בקורונה ממשיך לטפס, וחצה את האלף מאומתים ביממה לראשונה מאז ה-22 באוקטובר, לפני כחודש. על פי נתוני משרד הבריאות הבוקר (ה') מספר הנדבקים החדשים שאותרו אמש עומד על 1,069 מאומתים, מתוך 60,463 בדיקות, מספר בדיקות דומה לזה שהתקבל בימים האחרונים.

הפיילוט מתחיל: קניונים ושווקים ייפתחו - כבר ביום שישי

שיעור הבדיקות החיוביות עדיין נמוך, ועומד על 1.8%, אך המספר הכולל של הנדבקים אינו מעודד, במיוחד כאשר מערכת החינוך צפויה לחזור בשבועות הקרובים ללימודים מלאים, והקניונים והשווקים צפויים להיפתח בחלקם כבר מחר.

מספר החולים במצב קשה נמצא עדיין בירידה, ועומד נכון להבוקר על 282 חולים, מתוך 510 חולים המאושפזים בבתי החולים בסך הכל. 122 מהמאושפזים זקוקים להנשמה, מספר שנמצא גם הוא בירידה יחסית בימים האחרונים.


(תדרוך הממונה על בריאות הציבור, ד"ר שרון אלרעי-פרייס, אמש)

מספר החולים והנשאים הפעילים בישראל עומד נכון להבוקר על 9,422, ונמצא בעלייה יציבה בשבוע האחרון, לאחר שהמספר הגיע כבר אל מתחת ל-8,000. כזכור, בשיא הגל השני בתקופת החגים עמד מספר החולים הפעילים על למעלה משבעים אלף בני אדם.

מאז אמש נפטרו ארבעה בני אדם כתוצאה מקורונה, ומספר הנפטרים הכולל מאז פרוץ המגפה עומד הבוקר על 2,826 בני אדם. מאז תחילת חודש נובמבר נפטרו בישראל 303 בני אדם כתוצאה מנגיף קורונה ומסיבוכיו.

מנכ"ל משרד הבריאות לשעבר, משה בר סימן טוב, מעריך כי מתהווה כעת בישראל גל שלישי של תחלואה. בהקלטה שפורסמה הבוקר ב'כאן חדשות' נשמע בר סימן טוב אומר כי ייתכן שבגל התחלואה הקרוב, הכלי המוביל לטיפול בהתפרצות לא יהיה בהכרח סגר, וכי הכלים שצריך להפעיל משתנים בין גלי התחלואה.