עלייה בתחלואה ברשות הפלשתינית | נתניהו: לבחון סגירה של המעברים

בדיון שכינס בנושא הגברת אכיפת תקנות הקורונה, הורה ראש הממשלה לבחון את סגירתם של כל המעברים לרשות הפלשתינית. "חייבים להוריד את מקדם ההדבקה. יש לבצע אכיפה מאסיבית בערים אדומות וכתומות כדי למנוע חתונות והתקהלויות לא מותרות"

עדיאל שביט עדיאל שביט, חדשות כיפה 25/11/20 12:45 ט בכסלו התשפא

עלייה בתחלואה ברשות הפלשתינית | נתניהו: לבחון סגירה של המעברים
נתניהו. קורא להגברת אכיפה, צילום: אלכס קולמויסקי

ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס הבוקר דיון בנושא הגברת האכיפה בתקנות הקורונה, בעיקר בערים המוגדרות כתומות או אדומות. בדיון אמר נתניהו: "חייבים להוריד את מקדם ההדבקה. יש לבצע אכיפה מסיבית בערים אדומות וכתומות כדי למנוע חתונות והתקהלויות לא מותרות". עוד התייחס ראש הממשלה לעלייה בכמות התחלואה ברשות הפלשתינית, בעקבות כך דרש לבחון לאלתר את האפשרות של סגירת המעברים בין שטחי ישראל לשטחי הרשות.

הדו"ח היומי של מרכז המידע הלאומי בנושא הקורונה, הודיע כי יש לתת תשומת הלב לעלייה בתחלואה: "בימים האחרונים ישנה עלייה ברורה ועקבית במספר המאומתים החדשים ליממה. גם אם חלק מהעלייה במאומתים נובע מהגדלת מספר הבדיקות היומי, הרי שאין בכך כדי להסביר את כולה. לצד עלייה זו מזוהה בשבוע האחרון גם עלייה במספר החולים החדשים במצב קשה, שאינה מושפעת מהיקף הבדיקות".

לפי נתוני משרד הבריאות הבוקר (ד') ביממה האחרונה התגלו 832 חולי קורונה חדשים. מתוך 58,232 בדיקות שנעשו, כך ששיעור המאומתים עמד על 1.4 אחוז.  בישראל ישנם 9,064 חולי קורונה פעילים. מספר החולים קשה ממשיך במגמת הירידה ועומד על 268, מתוכם 116 במצב קריטי. 64 חולים מוגדרים במצב בינוני והיתר במצב קל. מספר המתים מפרוץ המגפה עומד על 2,822 בני אדם.

מחר (ה') על פי אישור הקבינט ייפתחו 15 קניונים ברחבי הארץ למשך שבוע כפיילוט שייבחן אילו מתחמים יכללו במתווה הסופי של פתיחת הקניונים. הצלחת הפיילוט תלויה בחמישה מדדים: שמירת ההנחיות והקפדה של עד התפוסה המרבית המותרת בכל חנות, ההקפדה צריכה להישמר לפחות ב-90% מהחנויות, כמות ההפרות הנסבלת היא עד 2.5% של לקוחות ללא מסכה, שום מקרה של עובדים ללא מסכה, מניעת התקהלות בכניסה לקניון ולחניות.