ג'ון קרי ושר חוץ יהודי | הכוורת של ג'ו ביידן נחשפת

נשיא ארצות הברית הנכנס הנבחר הודיע כי מזכיר המדינה הבא יהיה יועצו המדיני, אנתוני בלינקן. מזכיר המדינה של ברק אובמה, ג'ון קרי, ישמש כאחראי על ההתמודדות עם משבר האקלים

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/11/20 21:10 ז בכסלו התשפא

ג'ון קרי ושר חוץ יהודי | הכוורת של ג'ו ביידן נחשפת
צילום: shutterstock

צוות המעבר של של נשיא ארצות הברית הנכנס, ג'ו ביידן, הודיע הערב (ב') על מינויים נוספים בממשל החדש. הצוות אישר את הדיווחים כי אנתוני בלינקן, בן להורים יהודים מניו-יורק, יהיה מזכיר המדינה. בנוסף הודיעו אנשי ביידן שג'ייק סאליבן יהיה היועץ של ביידן לביטחון לאומי, ואבריל היינס תעמוד בראש המודיעין הלאומי. אלחנדרו מיורקס יכנס לתפקיד השר לביטחון המולדת ולינדה תומאס-גרינפילד תכהן כשגרירה החדשה של ארצות הברית באו"ם. מזכיר המדינה לשעבר בממשל אובמה, ג'ון קרי, יהיה השליח המיוחד לענייני התחממות גלובלית.

אנתוני בלינקן, שימש כיועצו של ביידן לביטחון לאומי בזמן שהיה סגן הנשיא וכסגנו של מזכיר המדינה לשעבר ג'ון קרי. בלינקן שימש עד עתה כיועץ הבכיר ביותר של ביידן בנושאי מדיניות חוץ. "הנשיא ביידן לא יקשור בין הסיוע האמריקני לישראל לסוגיות שנויות במחלוקת, ביניהן סיפוח שטחים", אמר בלינקן ביוני האחרון.

ג'ייק סאליבן, שכיהן כיועץ מדיני לממשלו של ברק אובמה וכיועצה המדיני הבכיר של הילרי קלינטון, ימונה לתפקיד היועץ לביטחון לאומי. סאליבן, מאדריכלי הסכם הגרעין עם אירן, שימש חבר המשלחת האמריקאית להסכמות לוזאן ולהסכם המעצמות עם טהרן ביולי 2015.

אבריל היינס, תמונה לראש המודיעין הלאומי (DNI), כיהנה בממשל אובמה כפרקליטת הנשיא לביטחון לאומי וכסגנית ראש ה-CIA. היינס תהיה האישה הראשונה שתעמוד בראש ה-DNI.

אלחנדרו מיורקס,שצפוי להיות השר לביטחון המולדת, נולד בקובה ושירת כסגן השר לביטחון המולדת בממשל אובמה. מיורקס, שימש בעבר גם כתובע הפדרלי בקליפורניה, ויופקד על שינוי הקו הנוקשה שהוביל הנשיא היוצא דונלד טראמפ בסוגיית ההגירה לארצות הברית.

לינדה תומס-גרינפילד תכהן כשגרירת ארצות הברית באו"ם. מינויה של תומס-גרינפילד, אישה שחורה שמילאה תפקידים בכירים בממשל אובמה, אמור להגשים את הבטחתו של ביידן לנושאי משרה מגוונים בקבינט שירכיב.

ג'ון קרי, מי שהיה מזכיר המדינה לשעבר בממשל אובמה, ימונה על ידי צוות המעבר של ממשל ביידן לממונה על ההתמודדות עם משבר האקלים. קרי, הוביל בתפקידו הקודם את המשא ומתן להסכם האקלים (הסכם פריז), ממנו פרש הנשיא היוצא, דונלד טראמפ.

 

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן