חיסון נוסף לקורונה: 'אסטרהזנקה' דיווחה על יעילות של 90%

חברת 'אסטרהזנקה' הבריטית, המפתחת את החיסון יחד עם אוניברסיטת אוקספורד, דיווחה על יעילות של כתשעים אחוזים, בדומה לחיסונים של 'מודרנה' ו'פייזר'

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 23/11/20 11:23 ז בכסלו התשפא

חיסון נוסף לקורונה: 'אסטרהזנקה' דיווחה על יעילות של 90%
החיסון לקורונה מתקרב?, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

מגפת הקורונה ממשיכה להתפשט בעולם, אך נראה שהחיסונים כבר בדרך. חברת 'אסטרהזנקה' הבריטית, שמפתחת חיסון לקורונה יחד עם חוקרים מאוניברסיטת אוקספורד, דיווחה הבוקר (ב') כי החיסון שלה יעיל ב-90%. 

חברת מודרנה הכריזה: החיסון שלנו לקורונה יעיל ב-94.5 אחוזים

שר הבריאות הבריטי, מאט הנקוק, אמר ל'סקיי ניוז' כי מדובר ב"חדשות פנטסטיות", והוסיף: "הנתונים מראים שהחיסון במינון הנכון יכול להיות יעיל עד 90% יעיל". לדבריו, "יש לנו 100 מיליון מנות. אם הכל יעבוד כמו שצריך, החלק העיקרי של השקת החיסון יתרחש ב-2021".

ביום שישי הודיעו משרד ראש הממשלה ומשרד הבריאות כי ישראל הגיעה להבנות עם החברה הבריטית לרכישת 10 מיליון מנות מהחיסון אותו היא מפתחת. מדובר בשתי מנות לאדם, כך שהחיסון אמור להספיק לחמישה מיליון תושבים בישראל. בהודעה נאמר כי "מדינת ישראל במגעים מתקדמים עם חברות נוספות, מתוך כוונה שכל אזרח שיחפוץ להתחסן יוכל לעשות זאת".

ההודעה של 'אסטרהזנקה' מצטרפת להודעות של שתי החברות שקדמו לה במירוץ לחיסון - פייזר ומודרנה, שהודיעו שתיהן על יעילות של קרוב ל-95% בחיסונים שפיתחו לקורונה. ישראל חתומה עם שתי החברות על הסכמים לאספקת החיסונים, וההערכה היא כי החיסונים לקורונה יתחילו להגיע לישראל לקראת האביב הקרוב, ואולי אפילו לפני כן.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן