סגור

פרופ' לוי רומז על סגר בחנוכה: "עלייה בתחלואה עלולה להביא להגבלות"

מנכ"ל משרד הבריאות הבהיר כי למרות שיש התייצבות יחסית בתחלואה, במידה ומקדם ההדבקה ימשיך לעלות, ההקלות ייעצרו, ואף ישקלו הגבלות נוספות. על החזרת מערכת החינוך לפעולה אמר פרופ' חזי לוי כי "החינוך הוא ערך עליון - אנחנו נוטלים סיכונים כדי שילדי ישראל ילכו לבית הספר"

ישי אלמקייס, חדשות כיפה
ג בכסלו התשפא
,
19 בנובמבר, 2020 18:18
פרופ

פרופ' חזי לוי: הטלת סגר עדיין על הפרק.צילום: פלאש 90

מנכ"ל משרד הבריאות אמר במסיבת העיתונאים שהתקיימה היום (ה') כי במידה והעלייה בתחלואה תימשך, ייתכן ויוטל סגר כבר בחנוכה, אך נבדקת האפשרות לסגר דיפרנציאלי, לפי רמת התחלואה בכל יישוב.

"אנחנו היום עם 780 חולים מאומתים מתוך כ-50 אלף בדיקות", אמר פרופ' לוי והוסיף כי, "יש עלייה קלה, למרות שיש בסך הכול יציבות בתחלואה בגילאים הנמוכים יותר בגילאי בית הספר. ה-R שאנחנו מדברים עליו כל כך הרבה נע כעת בסביבות 1.08, ערך שהוא גדול יותר וגבוה יותר מהערך שהגדרנו כתנאי להתקדם הלאה במתווה ההקלות". 

מנכ"ל משרד הבריאות התייחס למתווה שהוסכם בקבינט הקורונה לפיו תלמידי כיתות ה'-ו' יחזרו ללימודים ביום שלישי הקרוב ואמר: "החינוך הוא ערך עליון, ולכן אנחנו נוטלים סיכונים כדי שילדי ישראל ילכו לבית הספר באופן מדורג. בשבוע הבא יתחילו הלימודים לכיתות ה'-ו'", והבהיר כי זה יקרה רק, "אם לא תהיה קטסטרופה בתחלואה". 

"אני לא יודע על חנוכה", אמר פרופ' לוי בהתייחסות להטלת סגר אפשרית כבר בחנוכה, "אני יודע שעליית התחלואה עלולה להביא להגבלות חוזרות. באשר לסגר דיפרנציאלי - בהחלט יכולה להיות. נגיש תוכנית. יהיו ישובים שיוגדרו ככתומים או כאדומים עם ציון שיקבע על פי קריטריונים, הכפלת התחלואה ומספר הבדיקות, ובמקומות האלה יהיו הגבלות דיפרנציאליות, בעוד שישובים הירוקים לא תהיינה הגבלות כאלה".

20.11.2020

1. עת לרכוש דעת ? (יהודי )

לימוד התורה דורש עמל ויגיעה. כך נאמר בזוהר הקדוש: "בחומר ובלבנים בחמר דא קל וחומר, ולבנים זה לבון הלכה, ותלמידי חכמים ממררים את חייהם ומנדדים שינה מעיניהם לעסוק בתורה".

במדרש תנחומא (נח, ג') מובא: "על תורה שבע"פ נאמר 'ארוכה מארץ מדה ורחבה מני ים' (איוב י"א) וכתיב 'ולא תמצא בארץ החיים' (שם כ"ח) ומאי 'לא תמצא בארץ החיים, וכי בארץ המתים תמצא?' אלא שלא תמצא תורה שבע"פ אצל מי שיבקש עונג העולם, תאווה וכבוד וגדולה בעולם הזה, אלא במי שממית עצמו עליה, שנאמר: 'זאת התורה אדם כי ימות באהל' (במדבר י"ט) וכך דרכה של תורה: 'פת במלח תאכל ומים במשורה תשתה ועל הארץ תישן וחיי צער תחיה ובתורה אתה עמל'.

עוד לשון המדרש: "לפי שלא כרת הקב"ה ברית עם ישראל אלא על התורה שבע"פ שנאמר: 'כי על פי הדברים האלה כרתי אתך ברית' (שמות ל"ד), ואמרו חז"ל: 'לא כתב הקב"ה בתורה למען הדברים האלה ולא בעבור הדברים האלה ולא בגלל הדברים אלא ע"פ הדברים וזו היא תורה שבע"פ שהיא קשה ללמוד ויש בה צער גדול שהוא משולה לחשך, שנאמר: 'העם ההולכים בחשך ראו אור גדול' (ישעיה ט) אלו בעלי התלמוד שראו אור גדול שהקב"ה מאיר עיניהם באיסור והיתר בטמא ובטהור ולעתיד לבא ואוהביו כצאת השמש בגבורתו (שופטים ה).

דווח על תגובה לא ראויה
כתבו תגובה
המשך באמצעות
שכחתי סיסמה
אין לך שם משתמש באתר? צור חשבון
יצירת חשבון חדש

אני מאשר את תנאי השימוש באתר

דייגו ארמנדו מראדונה צילום: shutterstock

מראדונה הוא לא הגיבור שלנו - אבל האם הוא היה יכול להיות?

קרא עוד