פרופ' לוי רומז על סגר בחנוכה: "עלייה בתחלואה עלולה להביא להגבלות"

מנכ"ל משרד הבריאות הבהיר כי למרות שיש התייצבות יחסית בתחלואה, במידה ומקדם ההדבקה ימשיך לעלות, ההקלות ייעצרו, ואף ישקלו הגבלות נוספות. על החזרת מערכת החינוך לפעולה אמר פרופ' חזי לוי כי "החינוך הוא ערך עליון - אנחנו נוטלים סיכונים כדי שילדי ישראל ילכו לבית הספר"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 19/11/20 18:18 ג בכסלו התשפא

פרופ' לוי רומז על סגר בחנוכה: "עלייה בתחלואה עלולה להביא להגבלות"
פרופ' חזי לוי: הטלת סגר עדיין על הפרק., צילום: פלאש 90

מנכ"ל משרד הבריאות אמר במסיבת העיתונאים שהתקיימה היום (ה') כי במידה והעלייה בתחלואה תימשך, ייתכן ויוטל סגר כבר בחנוכה, אך נבדקת האפשרות לסגר דיפרנציאלי, לפי רמת התחלואה בכל יישוב.

"אנחנו היום עם 780 חולים מאומתים מתוך כ-50 אלף בדיקות", אמר פרופ' לוי והוסיף כי, "יש עלייה קלה, למרות שיש בסך הכול יציבות בתחלואה בגילאים הנמוכים יותר בגילאי בית הספר. ה-R שאנחנו מדברים עליו כל כך הרבה נע כעת בסביבות 1.08, ערך שהוא גדול יותר וגבוה יותר מהערך שהגדרנו כתנאי להתקדם הלאה במתווה ההקלות". 

מנכ"ל משרד הבריאות התייחס למתווה שהוסכם בקבינט הקורונה לפיו תלמידי כיתות ה'-ו' יחזרו ללימודים ביום שלישי הקרוב ואמר: "החינוך הוא ערך עליון, ולכן אנחנו נוטלים סיכונים כדי שילדי ישראל ילכו לבית הספר באופן מדורג. בשבוע הבא יתחילו הלימודים לכיתות ה'-ו'", והבהיר כי זה יקרה רק, "אם לא תהיה קטסטרופה בתחלואה". 

"אני לא יודע על חנוכה", אמר פרופ' לוי בהתייחסות להטלת סגר אפשרית כבר בחנוכה, "אני יודע שעליית התחלואה עלולה להביא להגבלות חוזרות. באשר לסגר דיפרנציאלי - בהחלט יכולה להיות. נגיש תוכנית. יהיו ישובים שיוגדרו ככתומים או כאדומים עם ציון שיקבע על פי קריטריונים, הכפלת התחלואה ומספר הבדיקות, ובמקומות האלה יהיו הגבלות דיפרנציאליות, בעוד שישובים הירוקים לא תהיינה הגבלות כאלה".