עודה במליאה: "לכסח את ארגוני הפשע" |במקביל: כלי נשק נמצאו בגן ילדים בפוריידיס

יו"ר הרשימה המשותפת נאם בכנסת בעד החמרת הענישה על החזקת נשק ללא רישיון, וקרא לפעול נגד האלימות במגזר הערבי שגבתה את חייהם של 94 אזרחים ערבים במהלך השנה. במקביל תפסה המשטרה שלושה כלי נשק שהוחבאו בגן ילדים בפוריידיס

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 18/11/20 15:48 ב בכסלו התשפא

עודה במליאה: "לכסח את ארגוני הפשע" |במקביל: כלי נשק נמצאו בגן ילדים בפוריידיס
איימן עודה, צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

המשטרה חשפה הבוקר (ד') במהלך פעילות מבצעית יזומה בגן ילדים ביישוב פוריידיס, שני כלי נשק מסוג קרלו, אקדח ומאות כדורי תחמושת. הפעילות כוונה נגד השימוש וההחזקה הלא חוקית של כלי נשק ואמצעי לחימה במגזר הערבי. המשטרה פתחה בחקירה וכלי הנשק הועברו להמשך מיצוי ראיות במעבדות לזיהוי הפלילי.

הנשקים שנתפסו בגן הילדים

הנשקים שנתפסו בגן הילדיםצילום: דוברות המשטרה

באותו זמן נאם יו"ר הרשימה המשותפת איימן עודה במליאת הכנסת בעד החוק להחמרת הענישה על החזקת כלי נשק ללא רישיון, כאשר המינימום יקבע כמחצית מהעונש המקסימלי הקבוע כיום. "אתם צריכים להחליט", קרא עודה, ואמר, "או שאתם עם החברה שלנו או שאתם עם ארגוני הפשע. השאלה היא בכלל לא נתונים. אתם אין לכם מושג מה זה להיות הורה ערבי שמחסיר פעימה כל פעם שהבן שלו יוצא מהבית.  אין לכם מושג מה זה להיות צעיר ערבי שנמצא בסיכון מירי חי פי מאה מאשר מוות בנגיף הקורונה".

יו"ר הרשימה המשותפת המשיך ואמר כי "94 אזרחים ערבים נהרגו השנה הזו, 94 מהשכנים שלי, מהאחים שלי, נהרגו השנה הזו. ופה יש משטרה שמצליחה לעשות הכול כשהיא רוצה. מה, אתם לא יודעים מה השמות של ארגוני הפשע המאורגן?  אנחנו, הרשימה המשותפת, קוראים לכם להיכנס באבא של אבא שלהם, לכסח להם את הפרצוף, תכסחו את הפרצוף של ארגוני הפשע המאורגן. זה מה שאנחנו רוצים. יש דבר יותר ברור מזה? אנחנו רוצים לחיות בחברה ללא נשק". 

ההצעה מבקשת לקבוע כי על העבירות השונות, שעניינן רכישת נשק, החזקתו, הובלתו ועוד, יוטל עונש מינימום של מחצית מהעונש הקבוע כיום בחוק. כמו כן, מוצע לקבוע כי מי שיעביר למשטרה או לצבא נשק שהוחזק בלא רשות בתוך 180 ימים מיום פרסומו של החוק המוצע, לא יואשם בביצוע עבירה זו, אלא אם כן הנשק היה מעורב בעבירה מסוג פשע.
 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן