"עד היום - הממשלה לא הורתה על הסדרת מאחזים"

"ברגע שתהיה החלטת ממשלה לקדם הסדרה אוכל למצוא פתרונות", כך הבהיר סגן היועמ"ש במשרד הביטחון בדיון ועדת חוקה: "מעבר להחלטות פרטניות של הסדרה של יישובים ספציפיים, ראש הממשלה בשום שלב לא קיבל החלטה"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 17/11/20 15:13 א בכסלו התשפא

"עד היום - הממשלה לא הורתה על הסדרת מאחזים"
יישוב ביו"ש, צילום: לעמ, MILNER MOSHE

דיון מיוחד נערך היום (ג') בוועדת החוקה בכנסת בראשות חבר הכנסת יעקב אשר. הדיון עלה בעקבות ההצעה לסדר בשל "יעוץ משפטי שמסכן תושבים ביהודה ושומרון", כאשר למעשה, משפטנים מונעים מרכיבי ביטחון מהיישובים הצעירים, משם עברה הוועדה לעסוק בהסדרת ההתיישבות הצעירה כולה.

חברי הכנסת שהשתתפו בדיון דרשו להסדיר את היישובים בהחלטת ממשלה ולאפשר פריסת תשתיות חשמל, מים ואינטרנט לצד מרכיבי הביטחון ובכך לאפשר מרקם חיים. חברי הכנסת הזכירו כי חלון ההזדמנויות קצר וכי אחרי כניסת ג׳ו ביידן לבית הלבן לא תתאפשר הסדרה.

סגן היועמ״ש במשרד הביטחון משה פרוכט חיזק את דברי חברי הכנסת ואמר כי הדרך היחידה שתאפשר חיבור היישובים לתשתיות היא החלטת ממשלה על הסדרתם: "לא צריך לשכוח שבמסגרת הקיימת עד היום, הממשלה לא הורתה על הסדרת מאחזים. יש כמה מקומות שבהם הממשלה אכן גילתה דעתה והבהירה שהיא רוצה שהמאחזים הוסדרו. מאידך אין לנו עדיין חוץ מהחלטות פרטניות על חוות גלעד ומבואות יריחו, הסדרה של יישובים ספציפיים, הממשלה וגם ראש הממשלה בשום שלב לא קיבלה החלטה".

פרוכט הוסיף והדגיש כי "ברגע שתהיה החלטה של הממשלה לקדם הסדרה של מקום מסוים אני כמשפטן אוכל למצוא פתרונות ביניים עד שזה יקרה. היום קשה לי למצוא פתרונות ביניים למקומות שאף אחד באמת יודע לחתום על זה שבכלל פניהם להסדרה. הבעיה היא עצם הקצאת המשאבים למקומות שנכון להיום המעמד שלהם הוא לא חוקי. זה נכון שעצם הכוונה של הממשלה כפי שהיא כן מתחוורת במהלך השנים בוודאי שיש בה כדי לסייע. בלעדיה אפילו את כן מה שאנחנו מצליחים לעשות היום לא היינו מצליחים לעשות. רק זה לא נותן לנו את כל הדרך".

סגן היועמ"ש סיכם את דבריו ואמר: "יצאנו לדרך מתוך הנחה שמאחזים מיועדים לפינוי. מאז קרה משהו ולשיטתנו הוא לא קרה ברמה כזאת שאנחנו יכולים עכשיו את כל החלטת היועץ להפוך ב-180 מעלות ולהגיד לו אדוני היועץ תהפוך את ההנחיה. אנחנו בשיח עם משרד המשפטים על כל פתרון כזה. דווקא בגלל ההבנה שאנחנו נמצאים בשלב ביניים - אמצע הדרך גם בהיבט הסטטורי וגם בהיבט של כוונות הממשלה. גם הם לא הלכו את כל הדרך שלפחות מבחינה משפטית מאפשרות לנו להתקדם יותר. גם החלטת ממשלה היא לא הסדרה חוקית של יישוב אבל זה מאפשר לנו במקומות שבהם הכוונות של הממשלה ברורות וחד משמעיות גם את פתרונות הביניים לתת בגמישות וביתר קלות".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן